Bm Check-up - check!

Idag har jag varit på check-up hos barnmorskan. Blodtrycket var bra 130/70. Provsvaret på Thyroidea visade på ganska hårt nedpressat värde med 0,4 men det oroar mig inte för min kropp brukar svara kraftigt vid höjd dos Levaxin, jag ska ta om provet igen om tre veckor. Sedan lyssnade vi på hjärtljuden, så underbart det är att höra dem och varje gång så overkligt?

Sedan tänkte sig bm att vi var klara. Då frågade jag om vi inte skulle mäta symfysmåttet? Men hon trodde att vi gjort det förra gången varpå jag fick säga att vi faktiskt aldrig gjort det. Jag har hört och läst att andra gör det från vecka 25 så jag har undrat. Jaha då har jag snurrat till det sa hon. Innan hon mätte sa hon att jag kommer ligga högt över vanliga kurvan (hur kommer det sig att allting utgår ifrån enlingsgraviditet? Varför har man inte tagit fram en kurva för tvillinggraviditet? Så konstigt tycker jag…??) men efter att hon mätt sa hon: det var inte så himla mycket ändå.

Ja vad vet jag? Vecka 27+2 och 30 i symfysmått är det i alla fall :)

A
2014-05-08 @ 18:45:23
URL: http://hjartatbloder.bloggplatsen.se

Mitt sm-mått var på 27cm i V.23+6 (i tisdags) så jag har en rejäl kula med andra ord :-D
Hur går det med karpaltunnelsyndromet? Jag ska till sjukgymnasten på onsdag och kolla ut skena till min handled. Kan inte använda handen som vanligt och domningarna är nästan konstanta, hur upplever du det?

Svar: Jag ska till sjukgymnasten nästa vecka! Framför allt vaknar jag mitt i nätterna för att händerna/handlederna värker. Plus att de känns oformiga när de är så svullna, Så något stöd blir det nog :)
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0