Två kilo guld!

Idag har vi varit på Antenatalen för ultraljud och sett våra bebisar! Det var ett kärt återseende!! Tänk ändå vad konstigt att det fortfarande känns så oerhört overkligt? Jag ser hur de rör sig, men känner inte rörelserna i magen samtidigt så jag kan liksom inte koppla ihop dem?!

Hursomhelst, vi fick en jättebra läkare som också jobbar på fertilitetsmottagningen på Sahlgrenska imorgon. Och det märktes! Hon förstod så lätt och väl allt, hon var införstådd i allt runt äggdonation, det kändes verkligen som om vi talar samma språk. Gott att känna hennes förförståelse :)

Båda bebisarna mår bra och växer som de ska, de väger båda lite mer än ett kilo. Alla andra tester var också bra och vi fick med oss några bilder hem, fast nu är de så stora så bilderna blir inte lika tydliga men det är kul att ha dem i alla fall!

Läkaren vill sjukskriva mig, men jag känner mig inte redo för det än. Och det är ju mitt val och så länge som bebisarna mår bra så funkar det ju. Det känns tidigt att gå på sjukskrivning, det är 11 veckor kvar!? Min man tycker jag ska sluta jobba och inte vara dumdristig. Jag förstår vad han menar, och jag lovar, skulle det påverka bebisarna negativt så skulle jag gå hem på direkten! Men än är jag inte redo...

Tina
2014-05-16 @ 12:52:34

Vilken underbar rubrik två kilo guld!Helt oslagbart har själv ED tvillingflickor på snart 6 månader.

Svar: Åh vad härligt! Jag blev verkligen GLAD av att läsa din kommentar, grattis till dina fina flickor!! Kram :)
Fertilitetsresa

Anonym
2014-05-16 @ 12:56:39

Min kompis ville inte heller sjukskriva sig "för tidigt" vilket hon borde gjort för i v25 kom hennes tvillingar... Kritiskt men dom överlevde..:)

Svar: Oj det förstår jag var dramatiskt! Men för min del är det ju inte för någon fara för bebisarna som de vill sjukskriva mig - för då skulle jag göra det direkt! - utan för att det är så påfrestande för mig...
Fertilitetsresa

JZ79
2014-05-16 @ 19:33:37
URL: http://jz79.wordpress.com/

Va rädd om dig och bebisarna! Om läkaren vill sjukskriva ska du nog lyssna.. Det är ju bra om de stannar i magen så länge som möjligt. Kram!!!

Svar: Nja det är ju för mina krämpor de vill sjukskriva mig, inte för bebisarnas välmående... Jag tror inte att det är bra att gå hemma för länge heller... Jag måste hitta min gyllene mittväg :) Kram!
Fertilitetsresa

C
2014-05-16 @ 22:22:12
URL: http://spyor.blogg.se

Jag tror att du känner din kropp så bra att du vet vad som är bäst. Härligt att få se de två små liven igen <3

Svar: Det tror jag också! Och som sagt, skulle bebisarna påverkas så skulle jag naturligtvis sjukskriva mig!! Kramar
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0