Förlossningsberättelse – del 10 (sista delen!): Den efterlängtade frukostbrickan!

Den efterlängtade frukostbrickan!

Jag hamnade på uppvak med en sköterska som observerade mig hela tiden. Men hon var lite snurrig också, för flera gånger frågade hon hur känns det? Varpå jag fick svara, ja jag är ju bedövad så jag känner ingenting…? Nej just det! Sa hon lite trött. Sedan skulle de byta bindan (läs jätteblöja) för att kolla hur mycket jag blödde, en gång sa hon: Kan du vända dig lite åt sidan? Hur gör jag då? Frågade jag. Nej just det det kan du ju inte! Sa hon och bad om ursäkt. Haha jag vet inte vad det här handlade om? Kanske hade hon blivit inringd sent och inte hunnit sova innan sitt pass eller så var det något annat? Såklart reagerade de också på min hjärtrytm så jag fick förklara mitt hjärtfel. Men seriöst varför ska JAG behöva informera alla, varför kan de inte stå i mina papper för? Tänk om jag behövt sövas ned eller blivit medvetslös, hur hade de gjort då?? Behandlat det som inte ska behandlas: jag undrar vad som hade hänt om de försökt medicinbehandla så att jag skulle få normal hjärtrytm, hade det varit farligt? Jag måste fråga någon om detta någon gång…

Efter några timmar fick jag i alla fall komma tillbaka till förlossningen. Där möttes jag av maken som satt känguru med tjejen, han hade den lilla tjejen (som bara hade blöja på sig) på sitt bröst innanför skjortan och de satt där och bara möööös <3 Killen blev matad av en sköterska (undersköterska?) med ersättning eftersom han var så liten och behövde få näring snabbt. Jag fick direkt tjejen till mitt bröst och så snart killen ätit upp fick jag även honom och det var en sån underbar värme jag kände – ÄNTLIGEN hade jag mina barn!!! Lyckan var total!!! Och igen grät jag – GLÄDJETÅRAR!!

Fiffig
2014-10-18 @ 20:08:50
URL: http://fiffig.bloggo.nu

Jösses vad ni var med om alltså. Men skönt att veta, under tiden jag läst, att det slutade väl till sist. Ser fram emot att få träffa dina små solstrålar på utsidan av magen :-)

Kram!

Svar: FInaste Fiffig - tack vare bloggen och kommentarer oss emellan har jag funnit en vän i Dig - DET är jag tacksam för <3
Fertilitetsresa

Karin
2014-10-18 @ 22:07:22

Ooh! Nästan så att jag vill säga grattis nu, trots att jag ju gjorde det "för länge sen" när bebisarna kom "på riktigt". Skönt att denna långa och tuffa förlossning slutade bra, med 2 fina barn.

Tyvärr delar jag även din erfarenhet om icke pålästa sköterskor/bm. I mitt fall berodde det på att förlossningen var överfull, det hade inte varit så fullt på över 40 år som när jag födde. Klart att personalen inte hann att läsa men det kändes ändå dåligt, jag vill inte behöva bry mig om såna omständigheter när jag föder barn. Jag vill att det ska finnas tid till mig och åtminstone till att läsa den förlossningsplan som läkare skrivit men det gjorde de inte. Gång på gång sa någon "det var bra att du sa" under de 3 personalbyten jag hann med.

Oh fy ja usch vad otäckt med tanke på ditt hjärtfel.. Hade du ett förlossningsbrev eller nåt där det stod?

Heja dig!!

Kram

Svar: Tack för att du funnits med på min resa Karin! Jag kommer fortsätta följa dig :) Många kramar!!
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0