Frågor & svar

Jag är nyfiken på hur du tänkte, vad var det som gjorde att du ville ha en vaginal förlossning ?                     

På grund utav att kejsarsnitt är en stor operation och att det finns risker och komplikationer som kan följa med den (som jag även fick) plus att återhämtningen oftast är mycket längre och tuffare efteråt. Dessutom missar man som mamma den allra första tiden med bebisarna när operationen avslutas och moderkakan tas bort, man sys ihop m m. Och slutligen känns det som om att man ha mer kontorll vid vaginal förlossning, till skillnad från vid ks när man får förlita sig helt på andra.
                 

En fråga bara, med ballongen skrev du att livnmodertappen öppnades väldigt fort. Du fick då vila i fem timmar innan nytt försök att få igång förlossningen gjordes. Efter promenad var du endast öppen 2 cm enligt det här inlägget.. Hade du stängt dig igen då under vilan? Förlåt om jag är trög och inte förstår.. Hoppas det är ok att fråga.

Åh bra att du frågar! Så kan man ju tolka det såklart! Nej alltså ballongen "sprängde" upp livmodertappen så snabbt när den fylldes med vatten, men sedan när de drog i katetern föll ballongen ut och eftersom den inte "segat sig ut" som den skulle gick livmodertappen tillbaka till 2 cm efter en stund. BRA att du frågade!!
 
 
Gäller återbetalningen hela kostnaden som ni haft för ÄD???
 Nej det gäller själva behandlingen och prover vi tagit i Finland. det gäller INTE resor, boende, förlorad arbetsinkomst eller prover/undersökningar m m. som vi har gjort i Sverige. Hoppas på svar snart...
 
 
JÖSSES! Var det NÅGONTING som gick rätt vid din förlossning, förutom att barnen tillslut kom ut?
Nej ingenting?! Jo, vattnet gick på morgonen - det var bra!! Ja vi har olika erfarenheter och upplevelser av våra förlossningar det har jag märkt ju mer man får höra.. Viktigt dock att inte värdera tycker jag - din upplevelse är DIN, min upplevelse är MIN! :) Något jag märkt att många har svårt för. Säger någon något ska många "toppa" det. Det tycker jag är synd. Om du förstår vad jag menar? Jag var nog mer förberedd på relativt snabb förlossning när det väl börjat, för tvillingförlossningar ät ju ofta det. Men ja, jag kan nog faktiskt säga att inget gick som jag tänkt eller hoppats :(
 
 
Hej
Sitter med ett brustet hjärta och tusen tårar
Har gjort ivf resan i snart två år och vårt sista försök i Måndags misslyckades....
Nu står jag mitt i livet och vet inte alls hur jag ska hitta tillbaka. Är inte ensam, jag har världens underbaraste sambo och vi kämpar tillsammans.
Vårt hopp står just nu till äggdonation, förmodligen utomlands.
När jag läst delar av din blogg förstår jag att det är just vad ni har gjort.
Har förstås tusen frågor men inga svar.
Jag är ganska säker på att du kan jag mig lite ro i alla funderingar så min fråga är om du vill dela dina/era erfarenheter med mig/oss?
Ps. Jag är ny i bloggvärlden så vet inte hur jag hittar rätt och vart jag kan skriva till dig.
 Åh jag såå för dig på en  gång när jag läser din kommentar! OCh jag vill GÄRNA hjälpa!! Klicka på "Äggdonation" högst upp i bloggen så hittar du alla inlägg om det och där får du säkert svar på de flesta av dina frågor :) Du är varmt välkommen att maila mig på: [email protected] så kan vi "prata" mera :) Jag är så TACKSAM för att jag gick vidare till äggdonation, den lycka jag nu har är ofantlig och underbar!! Jag hoppas att det kan bli så även för dig <3 Många kramar
 
 
 
 
E
2014-10-29 @ 17:22:22

Stort grattis till er igen! Hoppas allt är väl. Tänkt mycket på dig idag. Så pass mycket att jag tog tag i saken att anmäla mig som äggdonator. Väntar remisserna till blodprov nu.

Svar: Och JAG har tänkt mycket på DIG! Vad glad jag blir att du blir donator - om snällgener och omtankegener kan doneras har du guldägg redan innan du börjat!! Fortsätt gärna att berätta för mig hur det går :) Du är fantastisk!!! <3
Fertilitetsresa

Spessartin
2014-10-30 @ 22:37:05
URL: http://spessartin.blogg.se

Att välja vaginal förlossning känns för mig helt självklart. Jag var livrädd inför första förlossningen, att det skulle slute med ett kejsarsnitt, men tänkte, att måste det göras, för att det bedöms bäst för mig och/eller barnet, så är det så, men jag önskade verkligen en vaginal förlossning. Jag fick det, och jag var uppe på benen efter några timmar och mådde som en prinsessa. Nu hoppas jag att nästa förlossning, som blir i maj om allt går bra, också blir en vaginal förlossning, men självklart låter jag läkare och barnmorskor ta beslut om kejsarsnitt bedöms som säkrast om någon komplikation tillkommer.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0