Bloggträff

I helgen var jag på bloggträff. Första gången vi sågs var i början av 2013, så i två år nu har de varit mina vänner, de som jag lutat mig mot när jag har behövt information, råd och stöd. Så ovärderligt att ha denna fina grupp! Vi började med att ses i Göteborg på restauranger och cafén. Jag miss i synnerhet ett café vi satt på där bordsgrannarna till en början försynt lyssnade på vad vi sa till att i slutet sitta och öppet titta och följa vår konversation! Haha tänk vad mycket de fick höra denna gång - om ofrivillig barnlöshet, ivf, missfall, äggdonation usla/fantastiska spermier, mediciner, adoption, Finland, riga, Grekland, ryssland, kina, Danmark, Sverige, donatorer, undersökningar, äggstockar, dieter med mycket mycket mera - att inte örona föll av??!! Haha!!
 
Numera träffas vi hemma hos varandra. Det är fortsatt innerliga samtal, och fortfarande är det många tårar både av glädje och sorg. Vilka resor vi har och har haft!! Vi är sex tjejer och gruppen har hittills berikats med fem barn och fler ska det bli! Tre barn har kommit genom ivf, mina tvillingar genom äggdonation, ett adoptivbarn som vi längtar tills vi får träffa till sommaren. Det sjunde längtansbarnet hoppas vi kommer till genom behandlingar nu under våren <3
 
SÅ mycket hopp, längtan och kärlek det ryms i denna grupp - underbart <3 <3 <3
Mary
2015-02-03 @ 15:41:44
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com

Blir väldigt väldigt tårig i ögat av att läsa det här inlägget. Så fint att ni har varann att prata med och få stöd av. Kram!

Svar: Kramar tillbaka till Dig!!
Fertilitetsresa

Liv
2015-02-10 @ 13:40:30

Hej!
Ville bara ge dig en stor bukett virtuella vackra blommor för att du har gett mig och många andra så mycket motivation och styrka till att hålla ut alla runder på infertilitetens resa.
I dag sitter jag här med en stor, rund och fin mage, och bara längtar tills vi får lära känna vårt lilla mirakel till sommaren! Ett litet litet ägg från en fantastisk ängel av en kvinna gav mig och oss möjligheten att bli föräldrar. Är så evig tacksam och lycklig för det!
Önskar dig och din familj allt gott i världen!

Kramar

Svar: Tack snälla du!! Vad GLAD jag blev att läsa din fina kommentar!! Rörd ända in i själen <3 Och jag känner för din tacksamhet - önskar dig all lycka!! Många kramar
Fertilitetsresa

Viktkamp
2015-03-08 @ 19:09:25
URL: http://viktkamp.se

låter som en fin grupp <3

Svar: Ja den är verkligen guld värd!!
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0