Chokladpudding!

Fick en fråga från Alexandra om det inte fanns några smaker i mitt Modifast-utbud som jag gillade? (Inser också att jag kanske har blivit lite väl negativ i mina inlägg + att dieten kanske tar för stor plats?)
 
Jag dricker en kall kaffeshake varje morgon (ca kl. 08) och den är helt okej, som en Frappe ungefär - smaken är en blandning av kaffe och O´boy, fast i tjockare konsistens.
 
 
(Drinkshake:arna tar ca n tredjedel av denna shake i volum)
 
Till lunch (ca kl 12) dricker jag "potatis- och purjolökssoppa", smakar ungefär som varma koppen fast blaskigare och sedan får den inte värmas till mer än 60 grader vilket enligt min smak är lite för liten temperatur. Tyvärr finns det bara två soppor i utbudet och sparrissoppan var totalt oätbar
:(  Jag känner mig ganska frusen under denna diet så det är skönt med värmande shake, dessvärre tror jag att jag håller på att tröttna på den.
 
På eftermiddagen (tänkt kl 16 men jag glömmer den ofta och tar den inte förrän kl. 18 och är då vrålhungrig...) blir det ofta en soppa igen.
 
På kvällen (ca kl 20) har jag sedan i måndags hittat en riktig favorit: Chokladpudding! Kallt vatten, i med pulvret, skaka, i i kylen 3 min - voila färdigt! Smakar som vanlig pulver-chokladpudding
= Gott!
 
På det hela går det helt okej. jag är just nu besatt av att titta på matlagningsprogram, drömmer om mat men känner mig trygg i att jag ska klara detta! Och tävlingsmänniska som jag är så finns det inget som heter "fuska" eller "hoppa av" :)
 
Men det är klart, vissa dagar är tuffare än andra....
Anne
2012-11-01 @ 08:33:15

Hej!
Nu låter det som du är över det jobbigaste. Skönt! Jag gillade också chokladpuddingen, den smakade ju nästan som riktig. Känner du att det ger effekt än?

Svar: Ja jag känner lite i midjan... :)
Fertilitetsresa

Hanna
2012-11-01 @ 09:38:44
URL: http://lifegoeson79.blogspot.se/

Bra att du är en tävlingsmänniska i sånna här lägen! Grymt bra jobbat!!!
Kram

Svar: Eller hur?! Tack :)Jag läser din blogg ofta, men jag kan inte kommentera tyvärr. Vill bara att du ska vet att jag bryr mig och förstår att du har det jobbigt. Vill ge dig en STOR kram!
Fertilitetsresa

Fru B
2012-11-02 @ 12:29:46
URL: http://frublyckavaredu.blogg.se/

jag tycker att du gör det grymt bra!!! jag blir nästan lite fundersam om jag skulle ha klarat av det du går igenom. KÄMPA!!

Svar: Ja jag måste faktiskt hålla med om att det är grymt bra jobb! För det är tufft att göra detta - i 12 veckor, och jag har 10 v kvar...Så TACK för ditt pepp - det hjälper oerhört mycket!!
Kram
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0