Kan längtan till barn värderas?

Var inne på Sveriges Radios hemsida och hittade ett inslag om att det är svårare och dyrare för lesbiska par att få barn:
 
"Barnlösa par behandlas olika av landstingen beroende på sexuell läggning. På Gotland får partnern i ett lesbiskt par vara högst 38 år. Mannen i ett heterosexuellt par får vara nästan pensionsmässig: 56 år."
 
Vill du läsa allt och även lyssna till inlägget hittar du länken här
 
Enligt mig är längtan till barn inget som kan värderas till vare sig ålder, kön eller sexuell läggning!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0