Vågar ni tänka OM?

Vågar ni tänka OM? OM allt går bra? OM du får det barn du så hett längtar efter?
 
Det vågar jag - fortfarande - än... Jag kan "se" (i min fantasi/dröm) en flicka i min närhet, hon har långt ljust hår hon pysslar med något.. Jag har aldrig sett hennes ansikte men på något vis känns hon verklig. Hon är min ledstjärna - min hett efterlängtade dröm - denna bild håller jag så hårt fast vid, jag vågar inte släppa den för det innebär att jag inte tror, att hoppet är förlorat.
 
Jag känner så starkt att jag har ett tomrum i mitt hjärta som bara väntar och längtar efter att få sköja över mitt barn med kärlek - jag har så mycket kärlek i mig som jag vill ge!!
 
Jag vågar inte tänka, "Tänk om det INTE går". Jag har gått in i den mörka gränden men hittintills har jag alltid vänt tillbaka, och håller hårt i min ledstjärna, min lilla tös

I hjärtat finns ett rum
som bara är för dig.
Och var jag än tar plats
så finns du här hos mig.

Jag hör din varma röst
som ljuv härlig musik.
Jag lyssnar om igen
för den är helt unik.

I mörker och i ljus
ditt ansikte jag ser.
I min fantasi finns du
och bilder där du ler.

Men bland allt du är för mig
finns något svårt att bära
- min längtan efter dig
när jag inte har dig nära.
alexandra
2012-11-21 @ 19:06:14
URL: http://mlbloggen.blogg.se

va!.... klart vi måste tänka positivt, annars skulle man bli totalt deppreimerad tillslut... i alla fall jag....

jag försöker tänka NÄR istället ;)

Kram

Svar: Tidigare sa jag (och min man) alltid: NÄR vi får barn... Sedan sa jag OM vi får barn... Nu vågar jag knappt säga något för jag är rädd att "jinxa" :s
Fertilitetsresa

Ingrid
2012-11-22 @ 11:43:20

Klart att du inte ska ge upp dina drömmar och vad skönt att du vågar titta på dem inre bilderna.

Trots att jag är gravid tränger jag bort tanken på barnet när den tittar fram. Troligtvis är detta väldigt osunt men jag vill bara inte släppa fram det. Det är troligtvis någon spärr som vill skydda mig. Om jag tex råkar gå förbi en affär med babykläder vänder jag snabbt bort blicken och tänker att jag inte ska inbilla mig nåt, hur sjukt är inte det på en skala. Jag var ju så himla lycklig när vi hade gjort alla förberedelser till barnet och bara väntade på att det var dags. Det är på något sätt att jag inte vill bli lurad igen.

Jag ska förresten göra KUB-test imorgon, jag vet faktiskt inte hur jag ska orka genomgå ultraljudet.

Jag tror det är jättebra att du har din målbild. En dag står du där med din lilla och då kommer allt det här kännas mycket långt borta.

Kram

Svar: Tack! Hur gick KUBtestet och vad innebär det?
Kramar till Dig!!
Fertilitetsresa

Cohen
2012-11-22 @ 17:45:23
URL: http://www.ettlivblirtill.wordpress.com

Jag gör precis som du, kommer fram till den mörka gränden då och då, med blundar, ignorerar och vänder därifrån. Har alltid sett en pojke med långt busigt hår springandes halvnaken genom huset framför mig, det har varit och är än, min ledstjärna.

Svar: Underbar ledstjärna! Hål hårt i den!!Kram
Fertilitetsresa

A
2012-11-23 @ 12:11:46
URL: http://hjartatbloder.bloggplatsen.se

Vad fint.. Jag har alltid haft en bild tidigare, men jag ser iaf att det är en pojke som kommer till oss, oavsett hur vi får barn :-)

Kram

Svar: Underbart :)
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0