Vill inte stå utanför mer

(Ännu) En vännina till mig väntar barn. Jag blev verkligen glad för hennes skull, vid hennes senaste graviditet fick hon missfall i 20:e veckan. Trots detta blir jag lite ledsen. Det har inte med henne alls att göra, jag missunnar henne inte sin graviditetslycka en millisekund, men det hjälper inte - sådana glada nyheter gör mig ledsen. Jag vet att NI förstår, men jag önskar att jag inte kände såhär, jag skäms över sådana känslor. Varför, varför kan jag inte bara vara glad för henne och låta bli att blanda in mig själv och min situation?
 
Åh vad det här med barnlöshet börjar tära på mig nu :( Kanske för att ivf:en börjar närma sig? Jag vet inte, men jag känner mig bara ledsen och nedstämd. Tänker framåt, och det känns bra, jag lääängtar att få börja med hormonbehandling och få insyn och förståelse kring alla nya begrepp och symptom som alla skriver om på sina bloggar, det vill säga alla de som är igång med sina ivf:er!
 
Just nu känns det som om jag står på väntplatsen och det är dryyygt!
J
2012-11-10 @ 17:10:56
URL: http://nalgot.se

Åhh vad jag förstår vad du menar! Känner precis likadant..
Snart är det vår tur... Hoppas jag!
Kraaaam

Svar: Jaaa :)
Fertilitetsresa

Anonym
2012-11-11 @ 12:59:42
URL: http://snartbebis.wordpress.com

Å, jag känner igen känslan. Håll ut, plötsligt händer det! Kram

Svar: Det är det jag hoppas på!Kramar tillbaka :)
Fertilitetsresa

Lilla S
2012-11-11 @ 16:02:22

Förstår att du har det jobbigt. Fortsätt att kämpa på så kommer det att lösa sig för dig också.

Svar: Tack!Hur går det för dig? Hur mår du?
Kramar!
Fertilitetsresa

Solitude
2012-11-11 @ 18:06:30

Ååh vad jag känner med dig! Håll ut! Kram

Svar: Tack! Och du, kommentera och påminn mig den 28/11 och sedan vill jag veta ALLT om vad soom händer dagen efter!! ;)Kram
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0