10 dagar...

Ja min mens är försenad 10 dagar - drygt! Tror visst att ni som har kommenterat på bloggen med förslag om att kroppen har ställt in sig på svält har rätt. Sjuksköterskan så också det, att det inte är troligt att jag överhuvud taget KAN bli gravid under dieten, då det är en svältdiet . under svält ska man inte bli gravid. MEN jasg skulle ju ha fått min mens på fredagen innan jag började dieten på måndagen?
 
Grr... denna mens med en egen vilja!!
Lilla S
2012-10-28 @ 09:49:32

Tack för ditt fina inlägg. Att du kan glädja dig åt min/vår skull är en otroligt fin handling. Jag är övertygad om att det snart även är din tur. Först måste du bara ta dig igenom den här hemska "dieten" och jag vet att du kommer att klara det.

Solitude
2012-10-28 @ 11:56:40

Ja kroppen är inställd på svält, panik och strid och då blir det ingen mens. Pröva att käka bidrottninggelé, helt naturligt och håller hormonerna i trim (menscykel & humöret). Jag har med hjälp av Apiforce lyckats få till en "vanlig" menscykel, då är visserligen inte min kropp inställd på svält men det kan vara värt ett försök?

Svar: Bidrottninggelé? Haha sötis jag får inte äta NÅGONTING (inte ens en gurkbit!) när jag går på dieten - bara shakes i 12 veckor!! Men jag ska ha det i åtanke efteråt :)
Fertilitetsresa

Ingrid
2012-10-29 @ 11:46:14

Tack för dina fina ord, det känns skönt att höra att ens tankar inte är helt onormala.

Vet du vad jag skulle tänka om jag var du, jo att jag var en kaktus. Ta inte illa upp nu men tänk på att när en kaktus inte får något vatten så går den ju på sparlåga precis det du går igenom med din pulverdiet. När kaktusen sedan får vatten efer en lång tokperiod vad händer då, jo den blommar för att få avkomma. Tänk om det är likadant för dig att du lurar kroppen och att den sedan triggas igång när du sedan börjar att äta normalt igen. Du ska se att du nog också kommer att blomma snart.
Kram

Svar: Tack för hott råd! Jag ska tänka mig som en kaktus! ;)Kaktusblommor är ju ändå bland de vackrate som finns!!
Kram
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0