Grattis till era plus!

Vill ägna ett inlägg till de av mina bloggläsare som har plussat! Några av er kommenterar ofta på min blogg (och ger mig värme och pepp!) - Ingrid, M och nu senast Lilla S - jag är verkligen glad för er alla!!
 
Samtidigt känner jag ödmjukhet för det som Ingrid säger och som jag tror beskriver något som de flesta som har varit ofrivilligt barnlosa som sedan "lyckats plussa" känner - ska man kunna tillåta sig själv att vara lycklig då och slappna av? Ingrid brottas ju dessutom av ledsamma minnen som jag bara kan försöka tänka mig in i hur det känns, hoppas att jag aldrig blir varse om det, och önskar att ingen någonsin skulle behöva det!
 
Jag har ju tidigare berättat om mina förbjudna tankar, jag tror de finns där både när man längtar efter att bli gravid och när man väl är gravid. När man är gravid BÖR man ju vara glad när man väl är där man längtat så länge? Men samtidgt måste det vara så oerhört svårt att ändra fokus? Att efter månader och år inte vågats hoppas på på plus, eller hoppats och sedan blivit nedslagen när mensen kommer. När väl graviditeten är ett faktum måste det vara oerhört svårt att "gosa in sig" i den underbara vetskapen om att ett liv växer inne i sig?! Jag säger inte att jag vet eller förstår det här, jag var bara gravid som jag visste om i en vecka (fick missfall i vecka 5-6), det var himlastormande då och jag hann inte förstå fullt ut ändå. Jag pratar inte om mig själv, utan jag funderar på er situation. Usch, känns som jag svamlar? Det här inlägget blev inte riktigt som jag tänkt..
 
Jag önskar att graviditetsbeskedet och hela graviditeten i sig vore en varm, mjuk omhuldande känsla för er alla - för Vi förtjänar det - allihopa!
 
Ett särskilt gratiis till Ingrid, M & Lilla S - ni är så fina och era kärleksfulla hjärtan kommer göra er till underbara mammor - jag önskar Er All Lycka!!
Anne
2012-10-27 @ 22:19:19
URL: http://www.anneutane.blogspot.com

Inte alls svamligt. Helt rimliga funderingar! Du verkar mycket kärleksfull och klok!!

Kram!

Svar: Vad snäll du är :)Kraam!
Fertilitetsresa

M
2012-10-28 @ 11:32:01

Nej, du svamlar inte - du är mitt i prick på hur det känns (för mig iaf)! Tack för dina fina ord! Jag tycker att det är riktigt jobbigt att inte kunna glädjas fullt ut, men jag hoppas få komma till sådana dagar också. Just nu ska jag bara ta mig till UL på onsdag. Hoppas så innerligt på att få se det lilla hjärtat då...

Ha en fin söndag och kram till dig i DINA nuvarande utmaningar!

(och vill gärna säga grattis till Lilla S också!)

Svar: Då är det jag som håller tummarna på onsdag!!Kram kram
Fertilitetsresa

Solitude
2012-10-28 @ 11:53:27

Helt vanliga funderingar, du är inte ensam :-)
Och jaaaaa grattis till alla plus! Härligt!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0