Det gick bra

Det var jobbigt att berätta allt för mina föräldrar, speciellt det här med bröstet, mest för att det är jobbigt att sätta ord på det och att det blir sä verkligt när jag berättar. På sätt och vis var det skönt att också berätta om ivf;en med mera. Men jag sa också att jag inte vill prata så mycket om det, att jag vill prata om det när JAG vill. Inte rättvist att säga så, men de förstod. De får helt enkelt spara på sina frågor till dess jag vill prata om det igen. Fast igår fick de ju svar på så mycket som jag själv vet. Och det jag vet vet jag främst efter att ha läst andras bloggar om vad som händer och från infosurfing. Men nu är det gjort iaf, vi har inga planer på att berätta för fler än. Och ang. chefen tänker jag vänta att berätta till dess jag vet om jag "måste" berätta. Tack för era kommentarer ang detta!!
 
Så idag har varit en trött dag, det var mycket anspänning innan vi berättade igår och det känns idag...
 
Nog om mig Nu vill jag veta hur det är med er? Hur går det för er som ruvar? Jag tänker jättemycket på er!! Funderar på vad ni gör, hur ni mår och vad ni kan tänkas känna... Hoppas allt går som planerat!!
 
Ps. Fick mens igår.
M
2012-09-23 @ 20:35:30

Skönt att höra! Ja, utom ditt PS då förstås...

Här är det RD 5 (eller 4, jag vet faktiskt inte hur det är mest rätt att räkna, men skit samma). Har lite ont på vänster sida i livmoderhöjd idag, men har ringt läkaren som hade vettiga, odramatiska förklaringar :-) Jag hoppas lite på att det är embryot som har fäst, men vet inte hur troligt det är. Men det gäller att tänka positivt! Är inte så peppad på att vänta en hel VECKA till utan att ens kunna fusktesta, men men... Det är ju samma för oss alla.

Svar: Åh så spännande!! Jag förstår att en vecka är lång men... Vi hoppas på det bästa nu :) :)
Fertilitetsresa

Ingrid
2012-09-24 @ 08:36:48

Vad bra att du har berättat för dina föräldrar, själv så har jag ju inte gjort detta. Jag känner att jag faktiskt inte vill prata om det. Jag vet att jag borde berätta men det tar emot så mycket.

Annars så är det bra med mig, i helgen har jag mest gjort ingenting. Jag har varit ganska trött faktiskt, nästan kännt som att jag har en infektion i kroppen. Jag har haft urinvägsinfektionskänningar två gånger men efter att ha hinkat i mig tranbärsjuice så har jag fått bukt med det.

Jag vill ju hoppas att tröttheten är ett tecken på graviditet men jag kan ju få det mesta att vara tecken. Jag har positiva och negativa symptom, som du märker har jag analyserat dem flesta känningarna : )

Negativa: Jag har börjat att få finnar, jag får alltid finnar upp till en vecka innan mens. Förra gången jag var gravid fick jag inga vad jag minns så det är inget bra tecken. Mina bröst var ju väldigt ömma tidigare, nu har det nästan helt gått bort + att den molande värken i magen även har försvunnit.

Positiva: Jag har inte lika mycket PMS som jag brukar ha, visserligen har detta hänt förut när jag inte har varit gravid pga att jag har varit glad för att jag trott att jag var gravid så det är inget solklart symptom. Sedan är jag lite hård i magen, vilket jag har läst kan vara ett gott tecken. Tröttheten kan ju även vara ett bra tecken om jag inte bara har haft en infektion förstås.

Så vad tror du, nu är det fem dagar kvar innan jag hade tänkt att testa. Försöker att planera in roliga saker ifall det bli ett minus för att kompensera upp det hela.

Jag tycker att det är jättebra att du kollar upp så mycket om IVF och att du ställer in dig mentalt på vad det handlar om. Jag tror att det går så mycket lättare då när det väl är dags.


Svar: Ojoj ja tänk vad man kan analysera sen då - det som känns men även det som INTE känns?! Vad svårt det måste vara att koncentrera sig på annat? Fem dagar kvar och JAG längtar!! :)
Fertilitetsresa

Anonym
2012-09-24 @ 13:07:55

Det är apsvårt att tänka på något annat, man vill ju bara att tiden ska går fortare. Så fort man känner något i magen undrar man om det dags för mensen att komma.

Här babblar jag en massa om mig själv, hur känns det för dig. Det måste vara jättejobbigt att behöva vänta på mammografin, det var på torsdag eller hur. Jag antar att det är massor av tankar som rusar runt i ditt huvud.

Svar: Ja det är på torsdag. Tänker inte gå på jobbet den dagen iaf, oavsett resultatet så tror jag att jag kommer vara helt slut efteråt. Tycker det är jobbigt att tänka, när jag inte vet vad jag ska förvänta mig. Resonerar typ sähår nu: "Det är vad det är", jag får ta det när jag är där... Min man är bortrest till på fredag, han har erbjudit sig att boka av, men jag har sagt att han ska åka. Det finns ju inget att göra, det är vad det är... Jag vill heller inte ha med mig någon annan, mamma har erbjudit sig, men jag vill nog hellre göra det själv. Önskar tiden kunde gå fortare för oss båda så vi slapp förtränga undan negativa tankar som vill fram!!
Fertilitetsresa

Solitude
2012-09-25 @ 10:25:21

Vad skönt att det gick bra. Och bra att du satte dina egna regler för hur/vad du vill prata om, som sagt jag tror att prata om det, släpper en massa spänningar som inte hjälper "producerandet".
Jag fick också min mens igår. Suck. Men det är väl bara på't igen bara :-) Än har jag inte tappat hoppet helt. Vi kör en vända till med en annan metod, dvs struntar i ÄL-stickor och sexar var annan dag istället :-) Men det blir nog sista vändan, sen blir det ett besök hos fertilitetsklinik...

Svar: Lycka till hoppas det funkar!! Keep me posted! ;)
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0