Vilket stöd vi är för varandra!!

Jag slutar aldrig förundras över vilket fantastiskt stöd vi är för varandra här på bloggen – jag är så innerligt tacksam för det! JAG får peppande ord både vid goda som dåliga nyheter. Och dessutom stödjer vi VARANDRA. Ett underbart exempel är när Ingrid, en av dem som kontinuerligt kommenterar på min blogg (tack!) bland annat skrev i en kommentar:

”… Du hör ju själv hur det kan bli när man är inställd på att allt ska bli så perfekt. Just nu fokuserar jag på studien som gjorts som visar att det går lika bra med IVF för den patientgrupp som har upplevt stress som den grupp som varit stressfritt. Det är min melodi :…”

Detta kan ju alla som läser bloggen läsa (om de väljer att även läsa kommentarerna) och de ord som Ingrid skrev stöttade även en annan av oss, nämligen ”M” som senare kommenterade:

” "Just nu fokuserar jag på studien som gjorts som visar att det går lika bra med IVF för den patientgrupp som har upplevt stress som den grupp som varit stressfritt. Det är min melodi : )"

Åh vilken bra studie!! Tack för att du skrev detta, Ingrid!”

Underbart – jag älskar att vi kan hjälpa och stötta varandra – tack för att ni är så underbara!!

M
2012-09-20 @ 19:51:27

Just nu vill vi nog mest bara veta hur det gått för dig med mensen :-) Hjälpte det med alla hållna tummar?

Svar: So far... :)
Fertilitetsresa

M
2012-09-20 @ 19:53:17

Jag fick förresten tillbaka ett fint litet embryo igår em! Är därmed en ruvare nu för tiden, vilket känns spännande, konstigt, oroligt och roligt - allt på en gång!

Svar: Åh det gör mig så glad att höra!! Jag hejar på er!! Helt otroligt, vilken känsla! Eller kanske är det så man /jag) tror är man inte har varit med om det? Jag förväntar mig att det ska vara en helt otrolig känsla, men när man är där kanske det känns konstigt för att det inte känns annorlund? vad vet jag?Fantastiskt är det i alla fall! Jag tänker hoppas vad jag kan för att du ska bli en "långruvare" ;) Grattis och lycka till!
Fertilitetsresa

Ingrid
2012-09-21 @ 08:21:21

Tack för dina fina ord det värmer : )
Vad tråkigt att du inte är gravid, jag vet inte hur många gånger jag gick in på din blogg igår för att höra hur det har gått. Men du verkar i alla fall vid gott mod, själv så hade jag nog deppat i alla fall i ett par dagar.

Jag känner att det är ett jättestor stöd att gå in på din blogg. Min man och jag har ju inte pratat med någon om att vi gör IVF så det känns det så skönt att istället få ventilera lite känslor här och höra vad ni andra går igenom.

Vad kul att du M nu också är ruvare undrar om du kommer att bli lika överanalyserande av graviditetssymptom som jag är. Jag är nu inne på Ruvardag 8 och mina symptom kommer och går, dem främsta är nog att jag har ont i brösten och molande värk i magen. Igår fick jag även ett enormt skrattanfall där jag inte riktigt visste om jag skulle skratta eller gråta, det var jättekonstigt, det jag skrattade åt var ju inte ens roligt. Det verkar som att progrestonet jag ge dessa biverkningar så inget behöver tyda på att jag är gravid. Dagarna går i alla fall fruktansvärt långsamt. Hoppas, hoppas, hoppas!


Svar: Ja nu är jag vid gott mod, på något sätt har jag siktet inställd på att jag ska bli gravid med hjälp av IVF, tror inte att vi kommer lyckas på något annat sätt, så jag ser verkligen fram emot IVF:n och önskar sååå att jag kunde få ett datum för när vi ska dit för första besöket!Att vi stödjer varandra här på bloggen gör mig så glad! För ehla syftet för mig var att jag skulle kunna skriva om allt som händer och känslor och tankar, att få stöd från andra som går eller har gått igenom likanande och att personer som längre fram i tiden kommer gå igenom detta kan läsa bloggen i efterhand och få hjälp med att förstå de olika stegen och läsa om samma tankar som den personen antagligen själv kommer att tänka. Så att det funkar såhär bra gör mig jätteglad!!
I helgen kommer mina föräldrar, då ska vi nog berätta lite mer för dem, om jag vågar och om taimingen känns rätt... Vi får se, jag är lite nervös :s
Jag ler när jag läser att du är inne på ruvardag 8, jag är så himla glad för dig! När kan du testa för att veta att det håller sig kvar? Gör du det själv eller kollar de med ultraljud på sjukhuset, eller går du till en barnmorska eller vad händer härnäst?
Kraam!
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0