Denna evinnerliga väntan

I förmiddags ringde barnmorskan. Jag hade en del frågor som jag mailat om och det var lättare att ta det per telefon. Blandade känslor efter det samtalet, vill inte berätta än måste ringa till äggdonationsteamet först och stämma av, sedan ska ni få veta. Just nu är jag innerligt trött på alla tråkiga nyheter och besked :(
 
Jag har frågat om vår läkare på SU kan tänka sig att skriva ut DHEA till mig. Hittills har jag fått svaret att hon är "inte helt negativ" till det, men vill vänta med svar till vi ses på nästa besök. När nästa besök blir vet vi inte än... Nu är jag väldigt otålig och det är antagligen för att vi snart ska på vårt första möte på Carlanderska. Det börjar närma sig och jag vill ha svar på alla mina frågor NU, men det ända svaret jag får är att jag måste vänta...
 
Jag vill inte vänta. Jag har väntat i snart tre år. Jag är trött på att vänta.
Maria
2013-04-08 @ 23:11:48

Hej, jag undrar om inte någon du/ni känner kan ge bort ägg? Istället för att vänta i kö? Kanske dum fråga men jag själv har tänkt länge på att donera bort för att jag lider så mycket med par som inte kan få barn på naturlig väg..
Alla har rätt till att få barn!

Svar: Tyvärr verkar inte det hjälpa - se mitt inlägg från igår :( Jag ska kolla om jag kan byta landsting men om det inte går är det kört....
Fertilitetsresa

Mary
2013-04-09 @ 07:51:48
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com

Men! Vad är det nu för tråkig besked du mottagit? Känns som om din kvot är fylld för länge sen vad gäller väntan och trista besked. Kram!

Svar: Att fastän jag nu har en egen äggdonator (korsdonator) så får jag inte hjälp tidigare :(
Fertilitetsresa

Elin
2013-04-09 @ 09:32:07
URL: http://endrom.blogg.se

Hoppas de löser sig för er snart <3

Svar: Tack!! Kram
Fertilitetsresa

Sindyrella1983
2013-04-09 @ 12:55:46

Förstår dig!! De här dåliga nyheterna måste ta slut någon gång! Det måste vända snart....
Hoppas verkligen att det löser sig ocgh att du får någon sorts bekräftelse på att kroppen fungerar normal nu när ni går back to basic.
Kramar

Svar: Ja man orkar mycket för att man måste men jag behöver verkligen goda nyheter nu. Om än de må vara små... Tack för ditt stöd! Kram
Fertilitetsresa

JZ79
2013-04-09 @ 17:49:03

Nu får det vara slut på dåliga nyheter för din del. Från och med nu tycker jag att SU bara ska säga bra nyheter som hjälper dig och din man att få ert barn. Tänker på dig och håller mina tummar att allt går er väg.

Jag har själv mailat iväg ett låååångt mail till vår BM. Hoppas hon ringer imorgon. Igår gick allt toppen hos MArianne och Disa och sen hos Linda gick genomgången bra fram till hon berättade om den höga dosen Gonal-f jag skulle få. Varför så hög dos undrade jag. Ja, det är ju för ditt dåliga AMH-värde. MITT VAD?? Världen rasade....
Det ligger på 0,4 och ingen har sagt något!! Hur kan de inte säga?? Bm trodde läkaren pratat med oss om det, men så var ju inte fallet. Vet inte om det är vår utredningsläkare som tog detta prov eller SU, kanske båda. Har det blivit sämre hastigt? Den som inte berättat för mig ska få veta att det är fel att undanhålla detta.
Chockad och igår gick luften ur mig. Har inte ens gråtit än. Fortfarande så irriterad över att vi inte fått veta. Min man har knappt inga spermier å nu säger dom att min äggreserv är låg. Blä!

Tur i oturen så blir det ingen fotoperation än, bestämdes idag. Vi kör ivf först, kan inte vänta längre.. På fredag börjar jag spraya.

Stor kram till dig vännen <3

Svar: Jaa du de dåliga nyheterna har ännu inte sinat... Gumman vad ledsen jag blir för era tråkiga nyheter! De berättade inte för oss heller om du minns :( Hur hög dos har du fått? Usch det här var verkligen tråkigt att höra :( Orkar du får du gärna berätta mer hur det gick hos Disa? Många kramar till dig min vän <3
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0