Vi har en plats i kön!

Idag fick vi vår bekräftelse på att vi står i kö för äggdonation:
 
 
Om det sen blir genom denna kön vi försöker vet vi inte...
 
Nu gör vi vårt försök på Carlanderska, och jag ska verkligen försöka hoppas och tro på detta.
 
Men jag tänker även ta kontakt med den härliga tjej som erbjudit sig att vara vår (kors-) donator, måste kolla upp om man kan byta landsting. Beroende på hur det går med det börjar vi även seriöst fundera på att ställa upp oss i kön i Finland.
 
Men det är mycket att ta in, fundera över och ta beslut om. Som min psykolog säger: själen kan bara leva här och nu och själen tror hela tiden på det du står inför - just nu - den kan inte tänka kanske eller vad som kan tänkas vara nästa steg. Så nu tar vi en sak i taget och hoppas och tror på det! :)
 
Ps. För den delen ska vi först och främst försöka i naturlig cykel (ägglossningen bör komma inom en dag eller två), vem vet undrens tid är kanske inte förbi? ;)
Langtarefterbarn
2013-04-19 @ 09:01:33
URL: http://langtarefterbarn.wordpress.com

Jag har ett svagt minne att jag läst (här på bloggen) att även om man hade en egen donator som är villig att göra en korsdonation så fick man ändå inte gå före i kön. Men om ni har en egen donator som vill ge ägg direkt till er, får ni gå före då?
Jag hoppas verkligen att det löser sig för er och att ni lyckas på er IVF. Lycka till! Kraaam

Svar: Ja i västra götaland är det så, man får inte gå före fastän man har egen donator. Men så är det inte i alla landsting, det går tydligare fortare i Huddinge och snabbast går det i Örebro. Men jag har inte kollat upp det ordentligt än men... Tack för lyckönskningarna!! Kramis!
Fertilitetsresa

Mary
2013-04-19 @ 12:31:42
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com

Vi var mitt uppe i vårt andra inseminationsförsök när vi fick besked om att vi stod i kö till IVF. Det var för ett knappt år sedan. Minns att jag då tänkte att den där kön skulle vi ju aldrig behöva utnyttja. Tji fick jag.
Menade inget mer med det än att det kan kännas ganska avlägset när väntan och kön blir så lång. Kram till dig, hoppas du får en fin ägglossningshelg!

Svar: Du har rätt... Å ena sidan en evighet å andra sidan är det mycket man vill ha hunnit testa innan man gör ÄD... Kram till dig :)
Fertilitetsresa

S
2013-04-21 @ 12:08:55
URL: http://varedu.blogg.se

Så skönt att det händer något! :)
Jag funderar själv på ÄD (Om IVF misslyckas med egna ägg), men vill isåfall att min syster ska donera ägg, vet du hur de ställer sig till det? Ska jag genomföra ÄD så vill jag ha mina gener, och de finns ju i min syster, annars tror jag att jag inte skulle klara av det :s

Svar: Ja du kan ha egen donator om du vill (förutsatt att hon är som äldst 37 år vid behandlingen) :) Jag förstår hur du tänker. Jag tänker att jag dock inte har den relationen till min syster så att det hade fungerat. Nu är det inte aktuellt för hon är äldre än mig... Lycka till!
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0