Laddat!

Japp så är man snart igång igen då: en hormonfylld hylla i kylen! ;)
 
Jag pendlar mellan att känna mig förväntasnfull, till att vara rädd till att tänka attt "det spelar ingen roll det kommer inte funka ändå" :s
 
Är det någon av er läsare som har ordinerats Gonal-F och Menopur samtidigt? Eller några av er som har gått på bara Menopur? Hur har ni mått? Biverkningar? Vad kan jag förvänta mig?
 
En sak som gör att det jänns motigt är Suprecuren - jag ser INTE fram emot biverkningarna som jag hade sist. Det var jättjobbigt att vakna tidig tidig morgon och inte kunna somna om :( Fast sen vet jag att bara för att jag hade de biverkningarna sist behöver jag inte få dem denna gång, jag kan få andra eller slippa dem helt! Jag är i alla fall mer eller mindre nöjd så länge som jag slipper vallningar och svettningar - det skulle vara värst!!
 
Vilka biverkningar tycker du är värst?
Emma
2013-04-17 @ 23:03:35

Svarar här på frågorna istället för på inlägget längre ner. Vi började söka hjälp för snart ett år sedan. Remissen skickades 1/9-12 tror jag. Jag har inte pratat med något ännu. men huddinge har erbjudit samtal med kurator. Måste nog boka tid snart för jag känner att jag behöver hjälp att komma vidare. Men det var ju väldigt bra sagt av din psykolog om äggdonation!
Men nu blir jag så fundersam när läkarna har erbjudit dej den här varianten av behandling(mediciner) Undrar om det skulle vara något för mej oxå?! Till mej sa dom att jag fick högsta dos. Men jag har bara blivit behandlad med syanarela och menopur. Vet inte om du kanske har skrivit det någonstans eller om det är något du inte vill dela med dej, men jag frågar iaf. Har din man oxå avvikande provsvar?
På frågan om beverkningar så fick jag ont i huvudet och illamående på morgonen av menopur.
Hoppas verkligen det funkar för er den här gången!! Kramar

Svar: Hej
Förra gången sprayade jag med Suprecur och sedan fick jag högsta dosen av Gonal-F, först 300 ie sedan 450 ie - men det gav bara en äggblåsa. Nu är det också högsta dosen men med två läkemedel. Alltså de är inte positiva/förhoppningsfulla, men det är värt ett försök. Nej min man har fin-fina simmare - det är mig det är "fel" på... Tack för att du hoppas på oss - jag hoppas för er!! Kramar
Fertilitetsresa

Anonym
2013-04-18 @ 07:11:32

Tyvärr så har den kombon inte hjälpt mig att bli gravid! :( Och jag har mina svaga orostankar över att läkarna i Sverige inte vet hur de ska behandla oss som är svår stimulerade. Har pratat med läkare i Danmark som menar att högsta dosen är fel väg att gå, tänk det tror jag med...

Svar: Ja det kan jag också köpa, men vad rekommenderar de istället då?
Fertilitetsresa

sindyrella1983
2013-04-18 @ 07:28:13

Skönt att du har en plan, jag har tyvärr inte använt någon av de hormoner du fått. Men jag hoppas verkligen av hela mitt hjärta att detta lyckas för er! Såklart förstår jag att du är rädd, det är jag också... sjukt rädd att det inte ska fungera.
Jag ska börja med sprutorna om ca 1,5 vecka om bara min cykel vill vara regelbunden efter förra försöket.
Kramar

Svar: Okej, du går på korta protokollet? Vilken medicin är du ordinerad? Lycka till till DIG!! kram
Fertilitetsresa

Mary
2013-04-18 @ 10:02:26
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com

Lycka till med hormonerna och jag ska hålla tummarna för att du slipper jobbiga biverkningar från Suprecuren. Jag hade bara Gonal-F.

Funderar lite på att tömma kylen från gamla sprutor och annat, har kvar dom som inte är tomma. Ifall, ifall det här inte går vägen och vi måste börja om igen. Har lovat mig själv att rensa bort IVF-papper och mediciner när vi går in i vecka 12, 5 långa veckor kvar.

KRAM!

Svar: Okej, körde du på korta protokollet? Är enda skillnaden mellan långt och kort att man inte spray:ar på kort? Tror sprayningen oftast är värst, men allt är ju så olika för oss alla :) Om det är för svårt att ta bort dem redan kan du kanske "gömma" dem bakom stora burkar eller nåt? Kramar till dig!!
Fertilitetsresa

Anne
2013-04-18 @ 13:47:19

Hej!
Skönt att ändå få prova en gång till. Tänk om, vilken lycka :)
Kolla in Libras hemsida. Hon körde Menopur senaste gången så där kanske finns lite inlägg.
Kram

Svar: Ja jag var inte färdig med ivf, så det känns bra :) Ska kolla Libras och se om jag hittar om just det. Tack för tipset! Kram
Fertilitetsresa

fiffig
2013-04-18 @ 19:19:06
URL: http://fiffig.bloggo.nu

Hoppas detta kan göra susen! Till mig sa de ju att mediciner kan verka väldigt olika på olika personer. Ibland svarar man bättre på ett annat preparat eftersom de innehåller olika hormoner.

Av suprecuren fick jag lite huvudvärk, plus att jag var grinig i slutet. När jag tog Gonal kände jag inget särskilt. Hoppas du slipper så mycket biverkningar nu!
Kram!

Svar: Nej när jag började med Gonal:en kände jag inget heller. Men på Suprecuren kunde jag inte sova, bara hoppas att det inte blir så denna gån :) Kramis!
Fertilitetsresa

K
2013-04-18 @ 19:55:15
URL: http://motettliv.blogg.se

Håller mina tummar så hårt för er! Den här gången känner jag på mig att det kommer att gå vägen. Jag använde själv bara Gonal och klarade mig undan de flesta biverkningarna.
Lycka till!!
Kram!

Svar: Tack för dinna tummar och din tilltro :) Gonal:en funkade bra, men Suprecuren var hemsk! Återstår att se hur det blir denna gång, men det kan ju även bli bättre. Tack för din fina kommentar!! Kram
Fertilitetsresa

Elin
2013-04-19 @ 00:24:55
URL: http://endrom.blogg.se

Hoppas dunderkuren funkar nu!! :)
Det vore så skönt om ni verkligen gick mot alla odds !!
Lycka till nu, skickar med en lyckospark :)
Kram <3

Svar: Eller hur?! Tack för lyckosparken!! Kram <3
Fertilitetsresa

Anonym
2013-04-19 @ 09:10:58

Nu tycker jag faktiskt att ni ska kolla upp CFC i Köpenhamn. Precis som jag har mina tankar om att svår stimulerade kvinnor inte producerar BRA eller många ägg med högsta dosen så menar CFC att vi mår bättre av miniivfer. Tycker du ska kolla upp det och Dhea. Tvingar min söta make att ringa dem idag eftersom vi annars står inför vägvalet att genomföra embryo donation... är så kluven. Hittar ingen mailadress till dig. :( Hade varit trevligare att konversera över mail eftersom jag vill vara anonym! :)

Svar: Tack för ditt tips, jag ska kolla upp det! Hur gick det när din man ringde? Vad händer nu?
Fertilitetsresa

Mary
2013-04-23 @ 08:51:09
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com

Jag körde på långa protokollet med Suprecur och Gonal-F vid första försöket, men bara Gonal-F vid andra. Jag har alltid haft ägglossning, så det var inte problemet. Större dos Gonal-F och under flera dagar gjorde att jag lossade fler ägg och vi fick till guldägget!
Kram!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0