Snabbtänkt? Not so much...

Gaaah jag blir galen!! Såå godissugen!! Och det värsta är: jag ger efter :(
 
Jag orkar inte vara sötsugen hela tiden och stå emot. orkar inte. Men får så fruktansvärt dåligt samvete för att jag inte "bara bestämmer mig" för att låta bli att äta. Varför?? SÅ kom jag på det, tror jag i alla fall: SUprecur från helvetet! Är det wacko hormoner som gäckar mig? Alltså jag är ingen godis- eller kakperson i valiga fall, men nu två dagar på raken har jag gett efter för suget :(
 
Vet att "JZ79" känner igen sig i det här. Någon mer?
 
Någon som har tips på hur man kan få suget att sluta, eller åtminstonde minska? Finns det något motmedel???
 
Ja¨just det ja, huvuvärken kommer sakta smygande också. Yej för biverkningar :(
Karin
2013-04-24 @ 23:29:41
URL: http://Villbli3.bloggplatsen.se

Åh vad tråkigt! Jag fick ett enormt sockersug i samband med min utmattning (tydligen kroppen som desperat försöker hitta snabba källor till energi). Jag började äta apelsiner och det funkade, det är sött och stillade iaf mitt sockersug. Vet inte om det är annat med det du upplever men prova dig fram med nyttigare alternativ.. Ibland när det bar outhärdligt tog jag ett glas oboy, jag har ingen aning om hur mycket nyttigare/onyttigare det är än godis dock ;) Man för nog bestäma sig även här, "jag får en apelsin och inget annat".

Hoppas att det blir bättre!
Kram

Svar: Det var så kul att du skrev just apelsin. Sedan några månader tillbaka har jag ätit apelsin varje kväll - sött och gott! Men de senaste dagarna har jag inte hunnit och handlat, och jag har inte haft några apelsiner att äta. Så vad gör jag? Söker annat sött! Tack för att du fick upp ögonen på mig!! Kram
Fertilitetsresa

Elin
2013-04-25 @ 04:59:52
URL: http://endrom.blogg.se

Prövat tuggigummin?!
Jag ersatte min älskade cola med kolsyrat vatten, det har funkat 4 veckor ;) substitut är the way to go. Hitta något att smaska på istället helt enkelt. Vet att endel äter mandlar istället för godis.

Hoppas de löser sig <3
Kram

Svar: Jag ska ladda med tuggummi nu!! Kramis :)
Fertilitetsresa

Sindyrella1983
2013-04-25 @ 10:36:58

Hej!
Usch ja, det där sötsuget e inte roligt alls! Jag hade samma problem när jag gick ner i vikt, mina räddingar var:
Cola light (eftersom där inte är kalorier och det var det jag räknade)
Tuggummi
Dricka mycket vatten (ibland tror hjärnan att man är sugen på något när man är törstig)
Om det är på kvällen så borstade jag tänderna!
Vindruvor kan också fungera för mig, men risken är att man äter så många...

KRamar

Svar: Alltså det blev jättetydligt när du skrev detta! Jag har slarvat med vattnet de senaste dagarn, men no more säger jag! :) kraam
Fertilitetsresa

C
2013-04-25 @ 20:16:14
URL: http://spyor.blogg.se

Om du har supersötsug så försök satsa på något liite nyttigare. Typ den mörka chokladen med havssalt, sjukt bra är den ;) Kram!

Svar: Tack för tipset! Jag ska tänka på det på lördagar när jag "får" äta godis :) Kram
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0