Fingers crossed :)

Idag ringde sköterskan från kliniken. Jag förklarade och hoppades att jag kunde maila receptet (som jag skannat in) men det gick inte - för de har ingen mail! What? Hur klarar de sig utan mail kan man undra... Hon frågade om jag kunde faxa dem (när ska faxen dö ut undrar jag?) men det vill jag inte göra från jobbet. Ockej, kan jag komma med dem senare ikväll? Nej läkaren är inte här idag kommer först på måndag. Okej ska jag skicka dem per post istället? Nej men du kan väl säga vad det står på receptet? Så det gjorde jag... Finska och latin, milligram och förkortningar och en och annan stavning. Bara att hoppas att det går vägen (och blir rätt!) det märker jag på tisdag när jag ringer Apoteket för att beställa varorna!
Maja
2013-08-23 @ 05:05:35

Bra att de hörde av sig. Typiskt att det ska krångla men jag vet att du snart har dina mediciner. Märkligt att de inte har mail. Skön helg till dig! Kram

Svar: Tack! Hoppas din helg har varit bra :) Kram
Fertilitetsresa

JW
2013-08-23 @ 08:35:47
URL: http://drommaromsmatt.wordpress.com

Ja denna fax.... Jag blir lika förvånad varje gång vi får ett fax på jobbet! Vem faxar liksom? Märkligt att dom inte ens hade en mejl... Jag håller tummarna för att det har blivit rätt, både finska och latin, lite kul är det allt, iaf från någon utanför ;-) Men förstår din frustration!

Stor kram

Svar: Haha ja visst är det märkligt? Jag hoppas det går vägen nu. Börjar tröttna på att jag mer eller mindre ställer in mig på att allt strular varje gång - oavsett vad det handlar om på denna resan... Kramar!
Fertilitetsresa

Maja
2013-08-23 @ 15:36:41

Hej:-)
Jag kom att tänka på att det lätt kan bli missförstånd på telefon, finska,latin och mg. Jag skulle ha kopierat receptet och lämnat en kopia där så dr hade det på måndag morgon. Bara ett tips! Skön helg till dig! Kram

Svar: Jag chansar först. Jag märker på måndag om det blir rätt eller inte, annars får jag åka dit! :) Kram
Fertilitetsresa

tanniz
2013-08-23 @ 16:57:47
URL: http://tanniz.bloggo.nu

Fax fortfarande alltså... jag är inte ett dugg förvånad. Allt som har med vården att göra verkar fortfarande stelbent. Ett sjukhus skulle skicka en remiss till ett annat som hör till samma region, skickar fortfarande pappersvägen.. hur knepig som helst. De borde kunna prata med varandra genom datorn kan man tycka. Hoppas iaf att det blev rätt på apoteket för dig...
kram

Svar: Visst är det konstigt ändå? Och det tar ju väääldigt mycket längre tid om jag ska åka dit :( På måndag vet jag om det blir rätt iaf :) Kraaam!
Fertilitetsresa

Anne
2013-08-24 @ 08:47:45
URL: http://www.anneutane.blogspot.com

Men det är väl inte så mycket mediciner du ska ha? Så mycket missförstånd kan det inte kunna bli. Det är ju samma mediciner de själva använder på svenska kliniker, eller har du något special?
Är det inte procren? Progynon och progesteron?

Svar: Jag har fyra mediciner. Ja du har rätt i de verksamma sbstanserna (+ några) men det är ju inte helt lätt att få det rätt vad det gäller läkemedlets namn dos och förkortning. Som du vet står det inte samma sak på det svenska receptet som det finska. Det var så vi fick problem då apotekspersonalen inte förstod var tvp av läkemedlen var. Så ja det finns absolut utrymme för missförstånd. Men jag hoppas att det löser sig på måndag! :)
Fertilitetsresa

Camilla
2013-08-24 @ 08:57:42
URL: http://Http://omlivetefter.blogspot.se

What! Hur kan man klara sig utan mail? Skicka ut brevduvor, skicka morsekoder eller röksignaler? Välkommen till 2000-talet...

Svar: Haha just precis!!
Fertilitetsresa

karin
2013-08-24 @ 09:45:26
URL: http://villbli3.bloggplatsen.se

Haha ingen mail, helt otroligt!!

Du, jag håller mina tummar för dig/er!
Kramar

Svar: Eller hur?! Tack för tummarna :) Kram
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0