Jagar läkare och recept...

Förra måndagen var jag hos min läkare på vårdcentralen för att få mitt nordiska recept översatt till svenska. Men väl där blev läkaren osäker och vill kolla med dem på gyn innan hon skrev något. Dessutom var hon inte helt villig till att skriva att jag kunde få ut det på mitt högkostnadskort (utan det kommer det kosta mig flera tusen). Så hon sa att hon skulle återkomma.
 
tisdagen ringde hon och sa att hon tyvärr inte kunde hjälpa mig. Hon sa att hon varit kontakt med gynakuten på lokala sjukhuset och att de sagt att inte ens de får skriva ut den här typen av mediciner? De rekommenderade mig att ta kontakt med min behandlande läkare på Sahgrenska. Men jag tror inte att hon gärna hjälper mig i detta? :s
 
Så på onsdagen tog jag kontakt med en privat läkare på en privat klinik. Lämnade meddelande (två gånger) och väntade på svar...
 
...och på torsdagen ringde de tillbaka så att jag kunde berätta mer. De i sin tur skulle prata med läkaren  och återkomma...
 
...vilket de gjorde på fredagen: de sa att han skulle hjälpa mig men att jag måste komma på beök (det kostar 600 kr).
 
Det var resultatet från en veckas ringande. Phu! Imorgon (onsdag en vecka senare) ska jag träffa läkaren - wish me luck!
Onskan
2013-08-20 @ 22:39:54
URL: http://Onskanomattbligravid.blogg.se

Stort lycka till! <3

Svar: Tack fina Du <3
Fertilitetsresa

Maja
2013-08-21 @ 01:53:16

Lycka till vännen!
Jag håller tummarna!!
Kram

K
2013-08-21 @ 11:38:57

Tråkigt att allt som har med barnlöshet alltid måste vara krångligt och nästintill omöjligt. Ingen hjälp från vården utan ta reda på allt och fixa allt själv. Skönt att det löst sig.

Stort lycka till!!

Svar: Eller hur?! Det är så otroligt mycket att ta in och läsa på om. FÖr ingen annan talar ju om för en :( Tack för dina lyckönskningar, det gör mig glad! Kram
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0