Träffas för att prata om äggdonation?

Hej fina läsare!
 
Detta inlägg vänders sig främst till dem som funderar på/är på väg att genomföra/har genomfört äggdonationsbehandling:
 
Jag har under flera månader funderat på att det skulle vara skönt att prata med några som står inför äggdonation som jag. Att få diskutera detta med de som verkligen förstår, och höra andra liknande "historier". Jag träffar sedan tidigare ett gäng underbara tjejer som jag har träffat genom bloggen. Vi började alla som ofrivilligt barnlösa och våra behandlingar har sedan utvecklats på olika håll. Det är jättekul att ha dessa träffar och väldigt intressant då jag också får lära mig mycket nytt :)
 
Nu ställer jag alltså fråga till er som står inför äggdonationsbehandling om ni vill vara med på en träff med likasinnade? Beroende på var alla kommer ifrån så får vi träffas någonstans som passar de flesta, men jag tänker Stockholm, Göteborg eller typ mittemellan. Självklart blir det en "anonym" träff, där man själv väljer hur mycket man berättar om sig själv och alla respekterar naturligtvis att vi håller det som sägs inom gruppen :)
 
Hör av dig om du är intresserad: [email protected]
Jakteneftertotallycka
2013-08-15 @ 23:34:05
URL: http://jakteneftertotallycka.blogspot.se/

En liten tanke, eller ett förslag kanske man bör kalla det: Skulle man inte kunna ha en träff för alla oss som funderar på/gör någon form av donation? Alltså även inkludera spermadonation och till och med embryoadoption? Det är bara en tanke- som du helt och hållet får reflektera fritt omkring. För alla dessa "scenarion" krävs mycket eftertanke kring de existentiella frågorna och funderingar kring hur framtiden kommer att se ut som icke-genetisk förälder (alternativt partner till icke-genetisk förälder). Och jag tror helt enkelt att vi skulle kunna ge varandra väldigt mycket erfarenheter, frågor, svar och tankar kring hur vi upplever processen.

För mig skulle det vara guld värt eftersom det känns som om jag dansar på en väldigt tunn lina mellan alla dessa alternativ, och det kan egentligen sluta hur som helst för oss. Tänk att få prata irl med likasinnade.

Tänk på det, men gör som du själv känner är bäst :)
Kram!!!

Svar: Som sagt: jag instämmer i allt i din kloka kommentar :) Kram!
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0