Vill Du träffas för att prata om donation?

På förra inlägget med min fråga om några var intresserade att träffas och prata om äggdonation fick jag en klok kommentar från personen bakom bloggen Jakteneftertotallycka
 
En liten tanke, eller ett förslag kanske man bör kalla det: Skulle man inte kunna ha en träff för alla oss som funderar på/gör någon form av donation? Alltså även inkludera spermadonation och till och med embryoadoption? Det är bara en tanke- som du helt och hållet får reflektera fritt omkring. För alla dessa "scenarion" krävs mycket eftertanke kring de existentiella frågorna och funderingar kring hur framtiden kommer att se ut som icke-genetisk förälder (alternativt partner till icke-genetisk förälder). Och jag tror helt enkelt att vi skulle kunna ge varandra väldigt mycket erfarenheter, frågor, svar och tankar kring hur vi upplever processen. För mig skulle det vara guld värt eftersom det känns som om jag dansar på en väldigt tunn lina mellan alla dessa alternativ, och det kan egentligen sluta hur som helst för oss. Tänk att få prata irl med likasinnade. Tänk på det, men gör som du själv känner är bäst :) Kram!!!

 

Som sagt, en klok kommentar och jag håller med - om allt i ovanstående kommentar - så nu kommer en ny fråga: Vill Du träffas för att prata kring donation? Maila mig: [email protected]

Jag skulle verkligen uppskatta att prata med dem som går med liknande tankar som jag, som har tips om saker jag inte vet och kan dela mina erfarenheter med!

sandra
2013-08-17 @ 11:06:57
URL: http://sandracederbom.se

FINN ETT FEL! VINNAREN VINNER EN LÄNK PÅ MIN BLOGG!
du behöver endast hitta felet och kommentera :D!

http://sandracederbom.se/?p=353

Svar: Hur kopplar du detta till det här inlägget? Eller bloggen? Nu hänger jag inte med??
Fertilitetsresa

Loba
2013-08-17 @ 13:24:26
URL: http://omloba.wordpress.com

Jag träffas gärna.
Vi har, efter ett antal IVF gått över på ED.
Bor i Stockholm.

Svar: Vad roligt! Jag mailar dig inom kort!! Kram
Fertilitetsresa

JZ79
2013-08-17 @ 14:56:08

Vi kör ju vår sista ivf nu, OM denna behandling inte går vägen står vi inför äggdonation. Egentligen är nog t om embryodonation det bästa för oss, men där är ju inte Sverige än..
Som sagt, jag delar gärna mina tankar med er andra, om vi inte har turen att lyckas denna gång.
Kram

Svar: Jag hoppas såklart att detta funkar nu! Embryodonation javisst, eller ägg- OCH spermiedonation i t.ex. Finland är ju också ett alternativ? Du kan väl maila och berätta hur det går och var ni står NU? Du kan ju alltid komma med sen om det blir aktuellt :) Kraaam!
Fertilitetsresa

Sussie
2013-08-20 @ 17:15:48

Hej!

Jag träffas gärna! Vi ska göra vårt andra ÄD försök, denna gången i Finland (om allt går vägen). Jag har träffat och blivit vän med en tjej som är i liknande sits och oj vad vi stöttar och hjälper varandra. Det är verkligen guld värt. Bor i Göteborg.

Kram

Svar: Vad roligt Sussie! Jag mailar dig - jag ser mycket fram emot att träffa dig :) Kram!
Fertilitetsresa

FC
2013-10-06 @ 11:51:22
URL: http://www.dromvav.wordpress.com

Även om det gått lång tid sedan inlägget måste jag bara applådera initiativet :-) När jag var försökare hade jag turen att vara singel. Vi hade redan ett nätverk och jag kände redan andra som gjort ed före mig. Annars hade jag kanske aldrig vågat. Sedan träffade jag familjer - par - som aldrig sett andra donationsbarn än det egna. Och det kändes lite sorgligt (så jag startade en äd/ed- föräldragrupp på fb) - både vi och barnen behöver kunna spegla oss i andra ibland utan att det nödvändigt ät en stor grej att man blev till mha donation

Svar: Ja dessa träffar betyder mycket :)
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0