Blöder

I eftermiddags när jag gick på toa upptäckte jag att jag blöder. Färskt rött blod. Blev iskall och började gråta. Mailade kliniken som svarade: 
" Det kan vara normalt att det kommer liten böd eller brun läcka. Allt kan vara bra i graviditet. Vi hoppas att allt är bra. Om du har mycket blödning på veckoslutet du kan kontakta ditt egna sjulhuset och gynekologisk jour. Dom kan ta ny Hcg eller titta på ultraljud. "
 
Precis såhär var det när jag fick mitt missfall samma vecka, på samma sätt. Och jag är livrädd
Karin E
2013-12-06 @ 18:07:10

Fruktansvärt. Men det behöver inte betyda någonting.

Jag har haft blödningar som ledde till missfall, och jag har haft blödningar som inte förmodligen bara var ansträngda slemhinnor eller nåt, för ut kom så småningom alldeles välskapta barn.

Håller tummarna.

Jakteneftertotallycka
2013-12-06 @ 18:33:15
URL: http://jakteneftertotallycka.blogspot.se/

Åh kära rara du<3 nu rinner tårarna ner för mina kinder. Jag förstår precis vad du går igenom just nu och jag önskar det fanns något att säga som tar bort rädslan och paniken. Det enda jag egentligen kan säga är att det inte finns något mer alternativ än att vänta och se, och be till de högre makterna att det bara är en normal graviditetsblödning.

Precis som Karin säger så är ju blödningar vanliga under graviditeten. Och jag hoppas innerligt att det är det som sker.
För mig har blod varit starten på mina missfall, men för många andra går det bra! Det är när det börjar komma slemhinna som det varit tydligt för mig att jag inte fått behålla den lilla. Så nu är det alltså det vi får satsa på, att blödningen upphör och du aldrig får ut någon slemhinna. Då borde allt vara som det ska. Vilken v är du i nu? Slutet på v5 / början på v6 va?

Jag skickar all styrka jag har till dig. Just nu behöver du den bättre än jag. Tänker på dig! Du vet att jag alltid finns ett mail bort om du vill ösa ur dig oron. Vet som sagt hur det känns..
Oändligt med Varma kramar!!!!

Tackan
2013-12-06 @ 18:40:50
URL: http://farhuset.blogg.se/far/

Förstår din oro. Håller alla tummar jag kan

Fröken Klänning
2013-12-06 @ 18:43:50
URL: http://frokenklanning.wordpress.com

Du har alla mina tummar, det ska bli bebisar nästa höst för er.

IVF-Ulrika
2013-12-06 @ 19:16:40

Håller alla tummar som finns för att liten stannar kvar hos Er!!! Massa kramar

IVF-Ulrika
2013-12-06 @ 19:16:55

Håller alla tummar som finns för att liten stannar kvar hos Er!!! Massa kramar

sindyrella1983
2013-12-06 @ 19:51:53

Usch kära du! Hoppas verkligen att allt är okej och att blödningen avtar och försvinner.
Kramar ♡

jessa
2013-12-06 @ 19:56:18

Usch och fy för blödning! Jag hoppas verkligen att det slutar! Håller tummarna för att allt ska gå bra för er. Kram

Madeleine
2013-12-06 @ 19:58:22

Ååå NEJ!! Hoppas att det bara är en liten blödning och att den avtar! Jag ska hålla mina tummar och tår för er!
Kram

Lina
2013-12-06 @ 20:19:15
URL: http://linaochliten.blogg.se

Nej vad jobbigt med blödning. Hoppas det slutar blöda och att lillen håller sig fast där inne. Kramar

J
2013-12-06 @ 20:48:00

Håller våra tummar. Kram

Anne
2013-12-06 @ 21:31:47
URL: http://www.anneutane.blogspot.com

Förstår verkligen att du är livrädd! Önskar så att det är en ofarlig blödning! Kram

C
2013-12-06 @ 21:49:09
URL: http://spyor.blogg.se

Förstår att blod betyder något negativt och helst när man varit med om ett missfall. Tycker du ska kolla upp det så snart som möjligt. Jag vet inte hur orolig du är men jag hade åkt in till gunakuten direkt för då kommer du få lämna hcg prov och göra ett VUL. Hoppas hoppas att det inte är någon fara, kanske är det ena embryot som inte orkat hålla i sig där inne? Styrkekramar <3

A
2013-12-06 @ 21:53:28
URL: http://ilngtansvrld.blogg.se

Usch jag förstår att du känner dig orolig och hoppas att allt ändå ser bra ut där inne. Tycker också att du ska åka in så fort som möjligt och få det kollat. Kram!

Svar: Tack för att du bryr dig och hoppas för oss! Kram
Fertilitetsresa

Lisa
2013-12-06 @ 21:58:45

Håller mina tummar för er! Ovissheten är,enligt mig iaf, det värsta, fruktansvärd! Fick en blödning i veckan (gravid v 16). Efter tre missfall var det panik och vi gick in i vår bubbla. Allt verkar dock vara bra såhär långt denna gång och jag hoppas, hoppas, hoppas detsamma för er. Många styrkekramar. Ta hand om er!

Svar: Ja för mig blir det minnen från enda gången jag tidigare varit gravid. Då fick jag blödning i denna veckan som sedan visade sig vara missfall :( Skönt att höra att du hoppas, det vill jag också! Kram!!
Fertilitetsresa

JZ79
2013-12-06 @ 23:06:37

Nej!! :( Håller mina tummar för att det är en ofarlig blödning. Ring gynakuten om du vill att de kollar hcg och vul. Kanske en liten solstråle som inte orkar stanna kvar, men nr2 stannar hos er? Sänder all styrka jag har till dig/er. Det måste gå bra detta!!
Jag reser bort i helgen, men jag ska tänka på dig och hoppas på positiva besked här i bloggen när jag kommer hem.
Styrkekramar till dig finaste vännen <3 <3 <3

Svar: Tack fortsått håll tummarna!! Blöder inte längre, men vet ju inte hur det har gått? Hoppas kunna få något besked imorgon.. Kram och hoppas du har haft en trevlig helg!
Fertilitetsresa

Anonym
2013-12-06 @ 23:47:12

Hej!
Jag har också gjort ÄD nyligen. Min klinik sa att en blödning efter ÄD är inte lika farlig som efter befruktning med egna ägg då det är helt andra hormoner i kroppen när man gör ÄD. De gav mig också progesteron sprutor att ta om jag börjar blöda. Fick du några sådana? Om inte kanske du eller din man kan åka till akuten och få dem? Till mig sade de också att ta progynon, 1 tablett per timme men max 8 per dygn. Och framförallt vila, helst ligga till sängs tills blödningen avstannat. De sade också att blödning efter ÄD behöver inte betyda att det är över!
Håller tummarna för dig!
Kram

Svar: Hej! Nej jag fick inga sprutor. De har sagt till mig att jag ska fortsätta med mina mediciner som vanligt, inget extra. Så blödning vid ÄD är vanligare alltså? Tack för att du berättar! När gjorde du ÄD? Var? Lycka till kram!
Fertilitetsresa

Camilla
2013-12-07 @ 01:18:56
URL: http://omlivetefter.blogspot.se

Nej, nej, nej!
Har blödningen fortsatt? Håller tummarna så för er att det bara är sköra slemhinnor. Kram

Svar: Nej jag blöder inte längre. Men det är svårt att veta om det var "mycket", eller hur mycket det är vid missfall. Jag tror att jag blödde mer vid missfallet, men det är svårt att säga...
Fertilitetsresa

Caroline Henriksson
2013-12-07 @ 01:54:05
URL: http://improveme.se/carolinehenrikssons

oj, dehär var något helt nytt. En väldigt fin blogg! Och annorlunda, det du skriver om. Man börjar tänka från ett helt annat perspektiv, man tar för givet att man kan få barn men inte vill ha. Har aldrig tänkt att man faktiskt vill ha en unge och att det kan få konsekvenser. keep it up! xx

Svar: "Har aldrig tänkt att man faktiskt vill ha en unge och att det kan få konsekvenser"???
Fertilitetsresa

Langtarefterbarn
2013-12-07 @ 09:15:14
URL: http://langtarefterbarn.wordpress.com

Hoppas att det inte är något allvarligt!
Håller tummarna att det bara är slemhinnorna som inte hänger med. Varma kramar!!

Svar: Hur "mycket" blod kan det komma om det är irriterade slemhinnor då? Svårt att svara på såklart, men jag frågar ändå.. Tack för dina kramar, jag behöver dem!!
Fertilitetsresa

Louise
2013-12-08 @ 08:47:07

Som många andra skriver kan en liten blödning vara helt normalt. Jag fick en blödning i min första graviditet som tyvärr var missfall. I denna graviditeten fick jag en liten blödning i vecka fem, förstår precis vad du menar med känslor av panik, man blir livrädd. Efter en lååång väntan på en vecka fick vi göra VUL och fick se ett hjärta slå. Ingen kunde förklara vad blödningen kom ifrån, men efter det gjorde vi ytterligare 1 VUL i vecka 12 och allt var helt normalt. Hoppas att det är samma för dig! kram

Svar: Var din första blödning också i början? Det var det för mig när jag fick missfall också. Var det skillnad på blödningarna? Kram och tack för att du kommenterar!
Fertilitetsresa

Louise
2013-12-08 @ 19:21:11

Den första blödningen var precis i början av vecka 4, ungefär vid beräknad mens. Ja, det var skillnad på blödningarna, missfallet var mer som vanlig mens och rikligare nästan. Den blödningen jag hade i den här graviditeten var mycket mindre, varade bara en eftermiddag/kväll med "färskt blod". Ingen kan som sagt säga vad den berodde på men båda ultraljuden har visat att allt är precis som det ska.
Mitt HCG var förhöjt ca 2 månader efter missfallet, det är ovanligt länge, men hade jag varit du hade jag bett om ett VUL. Men vi fick, som sagt, vänta en vecka på det för det var för tidigt att se något innan sa de. Jag håller alla tummar för dig.

Svar: Låter ju som samma som för mig.. Så det känns ju lite hoppfullt iaf. Jag har ju inplanerat vul om en vecka så jag tror inte att de gör något extra för mig tyvärr. Tack för dina tummar :) Kram!
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0