Blodprovstagning

Imorse var jag hos barnmorskan för att ta alla prover och det blev en hel del: förutom blodvärde och blodsocker fick jag testa mig för HIV, syfilis och röda hund. Eftersom jag har behandlats utomlands (i Finland) fick jag även ta prover för multiresistenta bakterier. Och så fick jag väga mig, ta blodtryck och kolla protein och socker i urinen. Ett viktigt test var att kolla hur mitt TSH-värde ligger. Om graviditeten fortsätter är jag beredd på att behöva mixtra med den under hela tiden...
 
Jag låg lite i underkant i blodvärde så jag fick rekommendationen att börja med extra järntabletter redan nu.
 
Försöker släppa måndagen men det är helt omöjligt det finns i mitt medvetna hela tiden. Hoppas hoppas!
Mary
2013-12-13 @ 08:03:06
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com

Alltså jag fäller fortfarande en liten lyckotår då och då för att du är gravid. <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0