Sjösjuk (lr bakis) 24-7

Jag är tacksam för att jag är julledig från jobbet. Illamåendet tar på krafterna. Önskar så att det fanns något jag kunde göra - eller undvika - för att må bättre. Medicinen Lergigan Comp hjälper lite men illa mår jag, från dess jag vaknar tills jag somnar. Tar medicinen direkt när jag vaknar, väcker maken som då går upp och fixar en skorpa till mig. Jag ligger sedan kvar i sängen ca en halvtimme. Upp och äter frukost: rostad macka med varmt vatten med färsk ingefära i. Därefter ligger jag helst på rygg. Det underlättar men hjälper inte..
 
Försöker äta ofta men helt ärligt känns det inte som om något hjälper. Och idag har jag också haft en hemsk halsbränna :( Någon som har något suveränt tips MOT illamående?
Anonym
2013-12-27 @ 23:36:50

Usch låter inte roligt :(
Novlucol och mjölk hjälpte mot min halsbränna. Men mest undvika sådant som du märker gör det värre!

Svar: Okej, tack för tipset :)
Fertilitetsresa

Anonym
2013-12-27 @ 23:37:59

Haha såg nu att det var illamåendet du ville ha tips om :) det har jag tyvärr ingen :(

sara
2013-12-27 @ 23:58:05

Hej och grattis till din graviditet :) har inte kommenterat tidigare men följt dej ett tag.Har själv gått igenom 7 ivf försök å på det 7 kom vårat mirakel till:) jag mådde också mycket illa men när jag började använda åksjuke armbanden som finns på apoteket så blev det mycket bättre ! lycka till med allt....

Svar: Tuff resa du har varit med om. Men när miraklet väl kommer är det såklart värt det! Grattis till det och tack för tipset! :) Kram
Fertilitetsresa

C
2013-12-28 @ 00:05:54

Zofran, dyrt men värt det. Enda som funkar, be om recept.

Svar: Tack för tipset! Dyrt säger du, går det inte på högkostnadskortet?
Fertilitetsresa

C
2013-12-28 @ 00:08:05

http://m.huffpost.com/us/entry/2776753

C
2013-12-28 @ 00:08:29

http://m.huffpost.com/us/entry/2776753

Svar: Tack för länken!
Fertilitetsresa

Jennie
2013-12-28 @ 00:18:04

Det enda som garanterat hjälper är Zofran, eller Ondansetron som det heter numera. Take it from a sjuksköterska som haft hyperemesis hela sin graviditet. Det kan vara krångligt att få av allmänläkare på vårdcentralen, för de kollar bara i FASS och säger nej. Be dem ringa kolkegor på prenatal, KK eller bara undersöka lite - det anses helt säkert att ta och används sedan länge i flera länder.

Svar: Tack för detta, ska kolla det med läkaren när jag träffar dem!
Fertilitetsresa

Tackan
2013-12-28 @ 08:07:02
URL: http://farhuset.blogg.se/far/

För mig hjälpte seaband från Apoteket lite grann och att äta citrus eller snarare suga på aoelsinbitar.

Har hört att en del suger på hela kaffebönor?

Svar: Tack för tipsen! Men att suga på kaffebönor låter "farligt" med tanke på koffeinmängden...?
Fertilitetsresa

Antara
2013-12-28 @ 09:50:08
URL: http://utanegetbarn.blogspot.com

Usch tycker så synd om dig!
Jag vet inte om detta hjälper dig men jag åt massor av citron med salt på. Det va det enda som var gott typ, när jag mådde som sämst åt jag det och smörgåsrån med smör på.
Citronen hjälpte jätte mkt mot illamåendet. Helst ska den vara kall oxå :)
Kram

Svar: Haha det låter ruskigt äckligt! Så jag är beredd att prova det!! :p Allt är galet upp och ner har jag märkt, så även mina smaklökar :) Kram på Dig!
Fertilitetsresa

Anna
2013-12-28 @ 14:31:59

Försök hitta en akupunktör som kan akupunktur mot illamående. Ofta är det sjukgymnaster som kan/gör det. Jag har själv inte testat det, men jag vet flera som det har hjälpt för. Dock så brukar man behöva rätt många behandlingar, har jag fattat det som, men det kan det vara värt, eller vad säger du?

Svar: Hmm jag har testat akupunktur tidigare fast i annat syfte, är inte jättepositiv till det.. Men det är klart hjälper det så... Tack för tipset! :)
Fertilitetsresa

Josefin
2013-12-29 @ 15:07:58

Jag drack litervis med citronvatten i början av min graviditet. Det hjälpte mig.

Svar: Tack för tipset! :)
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0