Information till vänner, familj m.fl.

SOm jag har berättat tidigare så har vi valt att (nästan) inte berätta något för någon. Mina föräldrar vet lite, mamma vill vara mer delakig men jag tycker det är svårt för hon vill å ena sidan ha information och å andra sidan veta hur jag mår i det. Det är lättare att ge information och svara på frågor men jag vill inte prata om hur jag mår. Jag blir bara ledsen då :(
 
Det är därför jag uppskatter er läsare så mycket! HÄR kan jag berätta och ni ger också fantastiskt stöd!
 
I alla fall, jag sa till mamma att jag kan skicka henne lite länkar så att hon kan läsa om det själv, det ville hon gärna. Nu har jag gjort det och då kom jag på att ni kanske skulle vilja ta del av det jag skickade? Antingen för att läsa själva eller så kan ni skicka det till familj och vänner? Här har ni det i alla fall:
 
Hej

Vi har fått diagnosen "Oförklarligt barnlösa" (dvs. så länge som mina sköldkörtelhormoner ligger som de ska. Om de inte gör det är det näst intill omöjligt att bli gravid)

Vi kommer göra provrörsbefruktning som också kallas in vitro fertilisering, IVF.

Jag kommer göra långa behandlingen/prorokollet/stimuleringen (benämns lite olika men jag gör den långa inte den korta)

Vi kommer inte göra ICSI (att spermien sprutas in i ägget) vilket många tror är IVF. I vårt fall läggs äggen i en "petriskål" tillsammans med spermierna, så får spermierna hitta äggen (förhoppningsvis)...

Vi kommer göra vår IVF på Sahlgrenska i Göteborg, gå in på denna länk och läs : http://www.1177.se/Varmland/Fakta-och-rad/Behandlingar/Behandlingar-vid-ofrivillig-barnloshet/

( Klicka här för att komma direkt )

Hoppas det kan hjälpa dig att förstå. Jag vill inte prata om när eller vad vi gör för det är bara stressande.

Kram , kram

K
2013-02-10 @ 18:46:57
URL: http://motettliv.blogg.se

Vad fint.
Kram

Svar: Kram tillbaka :)
Fertilitetsresa

Mary
2013-02-11 @ 10:44:46
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com

Jag har upplevt precis detsamma som du med min mamma. Hon har känt sig orolig när hon inte fått vara delaktig. Innan jag berättade att vi sökt hjälp på Sophiahemmet hade hon redan fantiserat ihop att vi inte ens ville ha barn. Och hon verkar längta oerhört efter barnbarn, utan att ha velat stressa oss.
Efter att jag berättat har hon också reagerat på att jag inte visat ledsenhet, hon har trott att jag varit extremt ledsen inombords, men hon och jag har olika känsloregister, så det har känts mycket enklare att prata med nära vänner än med henne för att hon blir ledsnare än jag.

Det här var bra info tycker jag. Ska skicka det till pappa och hans sambo tror jag.

Svar: Ja det är inte lätt att visa hänsyn till andra när man har mer än nog med sig själv :s Roligt om infon kan vara till hjälp för andra, som t.ex. din pappa och hans sambo. Kram
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0