Om en vecka blir det bloggträff!

För ett tag sedan beslöt jag och Fiffig  oss för att planera och anordna en bloggträff!
Och nästa helg blir det av, det ska bli såå kul!! (jag kommer berätta mer om vad, var, hur etc. om en vecka)

De som planerar för att komma till bloggträffen är:

Fru B

JW

Tanniz

(Också jag och Fiffig då)

Tanken var även att Karin  och Janet skulle följa med men de har inte möjlighet att komma denna gång

Sen var det ju det här med "L" som jag har skrivit om tidigare.
Jag gillar egentligen inte att skriva sådana här meddelande på bloggen men eftersom jag får felmeddelande på din mail hela tiden, så gör jag nu ett nytt försök: L om du vill följa med på bloggträffen skicka ett mail till MIG på: [email protected] skriv inte din mail i kommentaren till detta inlägg, det har du gjort tidigare och det är den mailadressen jag har skickat till men får tillbaka som felaktig mailadress. Skicka till mig istället så kan jag svara på det mailet! Kanske kan vi då äntligen få kontakt? :)

Om en vecka ska vi ses – ska bli suuuuperkul!!

Emma
2013-02-24 @ 13:13:19

Hejsan!Ny läsare här.
Jag och min sambo genomgår också IVF. Jag har som dig hypotyreos, äter levaxin samt liothyrin ( men under själva ivf behandlingen får jag bara äta levaxin), tyvärr fungerar inte levaxinet för mig så har fortf kvar sköldkörtelsymtomen som är jobbiga.
Jag blev också dessutom erbjuden att gå med i en forskningsstudie med samma syfte som för dig. Modifast för mig med men banan,hallon och jordgubb var de enda jag kunde dricka.
Jag tycker att det har varit svårt att hålla vikten efter nu, tyvärr, men det är nog för att jag inte fått in träningen som jag borde, så där måste jag skärpa mig.
Tränar du mycket upptill ?

Svar: hej Emma och välkommen :) Gick det bra för dig under viktminskningsperioden? Hur kändes det då? Hur länge sedan är det du gjorde viktminskningen? Har du fortfarande kontakt med dietist? Förstår inte vad du menar med om jag tränar mycket upptill? Menar du överkropp? Jag tränar på gym ca 5 dagar i veckan, främst styrka. :) Hur ligger ni i IVF-proceduren nu? Vad är nästa steg? Kram & lycka till!
Fertilitetsresa

Emma
2013-02-24 @ 17:22:38

Ja det gick bra under viktminskningsperioden. Rätt skönt att inte behöva tänka på att laga mat, speciellt inte när jag både pluggar och jobbar så finns det inte mycket tid. Jag slutade nu i början på januari så det var nyligen. Dietisten frågade om jag ville komma dit en gång i veckan men eftersom det tar mig 2 timmar att åka dit så känns det mer jobbigt än nyttigt. Har egentligen inte så stora problem med att laga rätt och nyttig mat, mitt problem är att äta regelbundet samt träningen.
Alltså jag menade om du tränar mycket just i allmänhet? Speciellt nu när man börjar äta mat igen efter bara ha ätit pulver i så många veckor.
Jag har ju tyvärr inte kommit igång med träningen igen, förutom promenader. Inte för att jag inte vill men jobb,skola,sjukdom har tagit all min ork. Men jag måste verkligen ta tag i det och ta mig till gymmet kontinuerligt.
Det är äggplock för vår del imorgon :) så längtar nu som bara den.
Själv? Hur ser det ut för er ?

Kram!


Svar: Hur gick det på äggplocket??!! :D Jag började med injektioner ikväll, så jag har äggplock om 1-2 veckor hua vad spännande!! Jag tränade i stort sett inget under pulverperioden, jag orkade inte. Nu har jag fått in en bra rutin med träningen, jag har bestämt att jag ska träna 40 min om dagen. Oftast åker jag till jobbet, kör mest styrka. Men ibland kör jag styrka hemma, typ plankan i olika former, armhävningar, utfallssteg och olika övningar med pilatesbollen Det funkar för mig Sedan är jag väldigt principfast så har jag bestämt mig så jag göra det. Mitt bästa tips: Bestäm dig, lova dig att gå till gymmet. För det är det svåraste, att ta sig dit när jag väl är där är det inga problem att träna. Men det kan var riktigt motigt att ta sig dit... Lycka till och skriv tillbaka och berätta hur det går! Kram
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0