Det går inte ens i den riktning jag önskar :(

Igår hade jag bokad telefontid med Verksamhetschefen tillika min behandlande läkare på Carlanderska. Jag vill få ordination på Prasteron (samma sak som dhea). Han ville vänta tills alla kliniker inom koncernen (i Norden?) hade haft sitt symposium där de skulle diskutera just nyttan och evidensen med Prasteron för behanling av kvinnor med lågt amh-värde.
 
Vad tror ni? Såklart inga goda nyheter :(
 
Han berättade att man i de första försöken hade sett bra resultat med behandlingen och att kvinnor som jag såg ut som toppkandidater i detta sammanhang. Men efter flera behandlingar har resultatet inte varit överväldigande, varpå de har bestämt sig för att de inte ska skriva ut ordination på Prasteron. Jag förstår att man måste göra policys och besluta på kliniknivå. På kliniknivå, eller på den "stora massan" kan jag förstå att det inte ger särskilt bra resultat. MEN på individuella nivå gör det för en liten mängd kvinnor - dvs. om vi bara pratar om mig så skulle det kunna ge resultat (alternativt inte).
 
Han var förstående och vi pratade om detta länge. Men det ändrade inte hans ställningstagande. Summa kardemumma: ytterligare ett nederlag :(
fiffig
2013-06-06 @ 11:45:20
URL: http://fiffig.bloggo.nu

Men arghhh!! Vad trist och stelbent! Är det farligt att ta prasteron eller varför är de så tveksamma?

Visst kan man köpa det på nätet, fast det inte är lagligt i Sverige? Eller är det något annat jag tänker på tro... Men det känns ju inte så kul att behöva bli kriminell på kuppen.

Stor kram (på söndag ska du få en ordentlig kram irl)

Svar: Jag ser fram emot kramen på söndag!! :)
Fertilitetsresa

C
2013-06-07 @ 05:46:59

Du har INGET att förlora, köp på nätet och ta själv.

Svar: Jo jag måste veta vad jag förlorar! Det här går helt emot min personlighet, att begå kriminella gärningar. Det är inte jag. Kanske är det då så att det inte är mitt öde? Kanske är det så att jag ska släppa det? ELLER ska jag satsa på att hitta den läkaren som kan tänka sig att skriva ut det till mig? För DÅ är det lagligt att ta det... Kanske dags att börja ringa runt i Sverige...?
Fertilitetsresa

alexandra
2013-06-07 @ 10:34:14
URL: http://mlbloggen.blogg.se

fy vad tråkigt, vet hur det är inom vården. jag sökte mig till en annan privat klinik när jag inte fick metformin utskriven av de kommunala sjukhuset ( det var inte inom deras policy att göra så) blev ass arg och ledesen, man vill ju pröva alla chanser man kan få.... och så kommer de och säger NEJ bara så. kram

Svar: Jaa *suck* What to do? What to do? :(
Fertilitetsresa

C
2013-06-07 @ 12:44:18
URL: http://spyor.blogg.se

Ja man kanske inte direkt vill begå brott för att få sin vilja igenom. Det är så trist att allt ska gå emot er men ge inte upp! Måste ju finnas någon läkare som tror på detta och är villig att testa. Kram!

Svar: Ja gäller "bara" att hitta den läkaren :) Kram!
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0