Det finns inga goda nyheter

Idag har jag ringt och pratat med dem på IVF-kliniken i Falun. Jag berättade om vår historik, om mitt låga amh-värde, och hur vi vill att jag ska ordineras Prasteron.
 
Vi bestämde att jag ska skicka mina journalkopior från Carlanderska (har fortfarande inte fått dem från Sahlgrenska), vilket jag har gjort via mail.
 
Men som vanligt verkar det ju omöjligt för oss att få goda nyheter (bitter jag?)... Barnmorskan jag pratade med per telefon sa att fastän de inte kan säga något om studien med Prasteron då de håller på att sammanställa den nu så verkar det som om Prasteron främst gäller dem som har lågt amh-värde, men som man har lyckats få fram ögg via ivf som dock har haft dålig kvalitet - för dem har äggen fått bättre kvalitet genom prasteron. De har alltså inte sett att Prasteron har hjälpt för dem som "bara" har lågt amh-värde och inga ägg = alltså sådana som mig.
 
Så nej, det ser inte hoppfullt ut :( Men prasteron (dhea) är något som jag har hakat upp mig på, om jag inte testar det så kommer jag ha kvar ett stort "OM". Barnmorskan betonade dock att jag måste vara beredd på att de kanske inte kommer rekommendera mig någon behandling och att läkaren (verksamhetschefen) kanske inte ordinerar mig Prasteron.
 
Men jag orkar inte tänka på allt negativt. Jag orkar inte. Fast jag kan inte komma mig för att var postiv heller tyvärr. Det blir var det blir. Känns som om allt står utanför min makt.
 
Elin
2013-05-29 @ 05:28:53
URL: http://Endromomfamilj.wordpress.com

Hoppas verkligen de löser sig för er och att du i alla fall får pröva medicinen. Hoppas och önskar för er skull!
Kram

Svar: Mmm jag också!!
Fertilitetsresa

Josefine
2013-05-29 @ 05:57:32
URL: http://santoshastraningsblogg.blogspot.se

En kompis till mig beställde dhea via internet. Tror att det var från USA. Hon testade först något naturpreparat med naturligt dhea och när det gav en positiv effekt framför allt på hennes energi och humör gick hon vidare till riktigt dhea.
Kram

Svar: Jag vet att dhea finns på nätet, men det är olagligt att ta in dem i Sverige. De räknas som anabola steroider....
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0