Någon som vet?

Nu är vi i mitten av vårt andra ivf och tankarna snurrar såklart...
 
OM vi bara får en äggblåsa även denna gång kommer vi erbjudas att avbryta försöket och få tillbaka det mesta av pengarna. Men då har jag en fråga: om vi avbryter innan ägguttag, släpper ägget som vanligt då? Dvs. kommer vi ha möjlighet att bli gravida naturligt?
 
Dum fråga kanske, men jag vet inte...
JW
2013-05-14 @ 09:29:41
URL: http://drommaromsmatt.wordpress.com

Ja, om du tar ovitriellen släpper ägget som vanligt och ni har chans att bli gravida på "vanligt" sätt. Så har vi fått göra båda de gånger vi har avbrutit behandlingen... Håller tummarna att det blir ett äp! Kram

Svar: Tack!! På måndag vet vi! Bävar... Kram!!
Fertilitetsresa

C
2013-05-14 @ 11:55:00
URL: http://spyor.blogg.se

Jag fick också ta ovitrelle då vi avbröt. Det är ju skönt att få någon typ av chans liksom. :)

Svar: HAr de sagt något om att chansen ökar på detta sätt, jämfört med vanlig ägglossning i naturlig cykel? kram!
Fertilitetsresa

S
2013-05-14 @ 12:48:03
URL: http://varedu.blogg.se

Vi fick ju avbryta för att vi bara fick två ägg, och då blev jag tillsagd att ta ovitrellen och sedan försöka naturligt, så självklart har ni möjlighet att bli gravid på egen hand :) Får även lutinus utskrivet :) Men hoppas såklart på ÄP gången!

Svar: TACK för att du berättade detta! De sa ingenting om att det faktiskt var två ägg som skulle lossa då? Kramar till dig!
Fertilitetsresa

sindyrella1983
2013-05-14 @ 18:45:22

Ja ni kan absolut försöka själva då :-) men jag hoppas självklart på äggplock för er.
Jag tog min ovitrelle igår och ska ha äggplock imorgon. Men har rätt ont i magen så det känns redan som ägglossning.
Kram

Fiffig
2013-05-14 @ 19:48:22
URL: http://fiffig.bloggo.nu

Det lät som en ganska generös deal av kliniken! Men jag hoppas såklart att det finns ett par fina ägg den här gången.

Har du varit på vul än?

Kram

Svar: Ja det finns väl lite "hjärta" också i denna branschen :) Vul är på måndag då måste du hålla tummarna för mig jag är fruktansvärt nervös!! Många kramar till dig, jag tänker ofta på er och tänker hur fantastiskt det faktiskt kan gå <3
Fertilitetsresa

Mary
2013-05-15 @ 10:48:58
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com

Och tar du Ovitrellen har du ju stenkoll på när ägglossningen faktiskt sker.

Kram!

Svar: Åh det var bra att höra :) "Får" man det även omdet skulle vara mer än ett ägg som kan lossa? Kram och tack för ditt svar!
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0