Som sagt: det är en process

Jag ringde till Carlanderska i måndags och bad om journalkopior, jag fick dem två dagar senare.
 
I tisdags skickade jag blanketten för att få mina journalkopior hemskickade från Sahlgrenska. Jag har ännu inte fått dem...
 
Men jag fixar inte att vänta längre, så imorgon tänker jag skicka de jag har fått från Carlanderska til ivf-kliniken i Falun och hoppas att de kan nöja sig med dem så länge. Min förhoppning är att det räcker att de läser journalerna för att de ska skriva ut Prasteron. Känns lite drygt att köra 4 timmar för att få ett recept utskrivit... Jag ska även ta kopior av journalerna och skicka till Fertinova i Finland.
 
Lite dubbla känslor för FInland nu.. Men jag känner att jag börjar se mer fram emot äggdonationen, eller ja själva donationen har jag inte accepterat men jag känner mig mer positiv til hela Finlandsresan - ett äventyr som kan göra att jag blir mamma - DET är spännande!
 
Jag ska nog inte begära av min själv (än) att jag ska vara glad och se fram emot äggdonation. Jag har inte accepterat att jag inte ska bli genetisk mamma än. Men på något vis börjar jag även känna mig mer positiv till att jag ska bli mamma - och det känns bra :)
 
Kram till Alla Er Fina!!
Janet
2013-05-28 @ 18:25:42

Visst ska du bli mamma, du har en spännande resa framför dig nu. Jag håller alla tummar som finns! Kram

Svar: Tack fina du <3
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0