Temperaturen stiger...

De senaste dagarna har jag verkligen märkt av att det börjar bli varmare, jag vaknar flera gånger per natt av att jag är alldeles svettig. Även på dagarna bara "slår" det mig ibland att det är varmt! Ja våren är här och sommaren är på G!
 
Eller är det verkligen det det handlar om? Igår kom jag på att det kanske främst handlar om att den biverkning jag fasat för mest - vallningarna - nu har gett sig till känna? Jag skrattar verkligen åt mig själv ibland över hur jag missar sådana här saker och tolkar det som något annat? Jaja jag har inte många dagar kvar med hormonerna nu. På måndag är det vul, hua hua, jag är vääääldigt nervös!!
 
Jag läste på en blogg om en tjej som hade haft 28 (!) äggblåsor och vid äggplock visade det sig att inga innehöll ägg, bara blåsor alltihop! Alltså det finns så mycket att förfasas över och vara rädd inför... Sedn OM det faktiskt skulle gå bra så SKULLE ju allt detta kunna vara en helt fantastisk upplevelse?! Fast jag tror det är få som känner så...
.
Emilie
2013-05-18 @ 12:12:22

Hoppas det visar många fina ägg! :)

Svar: Åh vad snäll du är - tack!! Vet du, jag tror inte det går en dag utan att jag tänker på dig? <3 Kram
Fertilitetsresa

Tackan
2013-05-18 @ 13:52:26
URL: http://farhuset.blogg.se/far/

Jag håller tummarna på måndag att det är lagom många och att de är guldisar .

Svar: Tack snälla du vi behöver det!! Många kramar till dig!
Fertilitetsresa

A
2013-05-18 @ 17:10:52

Jag håller tummarna hårt för er! Nu är det er tur. Vi har råkat ut för ett annat dilemma, jag producerar många ägg och leder till befruktning vid IVF. Tyvärr blir det knappt ngn celldelning, dvs det "dör" ut. Vet inte hur vi ska kunna gå vidare i vår behandling nu trots att vi båda är friska. När det gäller celldelning kan läkarna inte påverka som vi har förstått... Det känns tungt :-( Kram

Svar: Usch ja det förstår jag! Den här hopplösheten och att inte kunna påverka är bland det jobbigaste man kan gå igenom? Hur många ivf har du gjort? "Tvättar" de spermierna något innan befruktning eller finns det verkligen ingenting att göra för att optimera chanserna för celldelning efter befruktning? Önckar dig ALL LYCKA!! Kram
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0