Ännu en...

...ännu en på jobbet som väntar barn. Han berättade det idag på lunchen.
 
Det här är ett par som jag "mellan raderna" har förstått har haft fertilitetsproblem. De har varit gifta i två år, min arbetskamrat har sagt att "kommer det en knodd så vore det roligt!" Så när han berättade så blev jag faktiskt glad för dem (om än också lite avundsjuk). Men sedan la han till att, han egentligen inte var redo för det, att han inte hade blivit glad direkt när hon berättat det för honom. Att han fortfarande inte förstår att han ska bli pappa, men att han nu börjar se fram emt det...
 
Det blev svårare att glädjas då. Då kom bitterheten än mer över mig: ge det till oss istället då! Vi kommer att vara GLADA - överlyckliga, vi behöver ingen tid för att bearbeta och sedan kunna se positivit på det.
 
Varfööör är världen så orättvis??
Fröken Klänning
2013-11-23 @ 07:16:55
URL: http://frokenklanning.wordpress.sr

Ghaa! Man blir ju skogstokig på det där. Har några nära som väntar sitt andra barn och det är nog mest gnäll om att det är sååå dyrt osv istället för glädje.

Fy fasiken vad bitter och missunnsam man kan känna sig då.

Snart är det ni som får berätta i lunchrummet tror jag :-)

Svar: Mmm svårt att inte bli bitter vid sådana kommentarer... Hoppas att jag kan få bubbla över av att få berätta :) Kram!
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0