Bakar (finsk) sockerkaka gör jag! ;)

"Snodde" den här från Plockigt, skrivet av en kvinna i en tråd som vi båda följer på FamiljeLiv. Den här kommentaren är klockren om man har några frågetecken kring huruvida man är barnet mor vid äggdonationsbehandling:
 
Eller hur?! :)
Mary
2013-11-25 @ 13:28:52
URL: http://dufattasmignu.blogspot.se

"Välkommen" helvetes veckan...
Det är bara att "kämpa". Försök hitta på saker så det inte finns allt för mycket tid att fundera och älta.

Kram

Svar: Jag har överöst mig själv med jobb ;) Du har så rätt och det är så sant! Kramar
Fertilitetsresa

Laura
2013-11-25 @ 17:29:36

Hej!
Började läsa din blogg för ett tag sedan när vi gick igenom vår andra misslyckade ivf och läkarna började prata om att äggdonation nog var enda hoppet för oss. Står nu i kö och hoppas på att vi ska få påbörja vår behandling någon gång i början av nästa år, kanske februari, mars nåt sånt.
Håller med om att kommentaren ovan är helt klockren. Så fint uttryckt!
Vill också passa på att önska dig lycka till i ruvandet. Har själv fått ruva en gång och känner så väl igen mig i dina känslor..... Spännande på torsdag!!

Svar: Välkommen hit :) Var står ni i kö? Lycka till! Kram
Fertilitetsresa

Maja
2013-11-25 @ 21:28:13

Håller tummarna för dig och hoppas att du testar positivt på torsdag:-) Vi själva gör ett FET i nästa vecka. All lycka tilll dig! Kram

Svar: Tack för dina tummar :) Åh vad spännande, lycka till med FET - vi för hejja på varandra!! Kram
Fertilitetsresa

Laura
2013-11-26 @ 10:54:14

Tack, Tack! Vi står i kö i Malmö och där ska det ju gå relativt snabbt efter att de höjde summan som donatorn får. Ha en bra dag! Kram

Jojjo77
2013-12-09 @ 19:38:30

Visst är det en underbar liknelse! :-) De underlättar en hel del i mitt tänk, när jag gräver ner mig... Önskar dig och mannen lycka till i graviditeten!

/Jojjo77

Sofia Karlsson
2014-10-02 @ 18:06:08

Hej

Sitter med ett brustet hjärta och tusen tårar
Har gjort ivf resan i snart två år och vårt sista försök i Måndags misslyckades....
Nu står jag mitt i livet och vet inte alls hur jag ska hitta tillbaka. Är inte ensam, jag har världens underbaraste sambo och vi kämpar tillsammans.
Vårt hopp står just nu till äggdonation, förmodligen utomlands.
När jag läst delar av din blogg förstår jag att det är just vad ni har gjort.
Har förstås tusen frågor men inga svar.
Jag är ganska säker på att du kan jag mig lite ro i alla funderingar så min fråga är om du vill dela dina/era erfarenheter med mig/oss?
Ps. Jag är ny i bloggvärlden så vet inte hur jag hittar rätt och vart jag kan skriva till dig.
Kram
Sofia

Svar: Hej Sofia! Åh jag såå för dig på en gång när jag läser din kommentar! OCh jag vill GÄRNA hjälpa!! Klicka på "Äggdonation" högst upp i bloggen så hittar du alla inlägg om det och där får du säkert svar på de flesta av dina frågor :) Du är varmt välkommen att maila mig på: [email protected] så kan vi "prata" mera :) Jag är så TACKSAM för att jag gick vidare till äggdonation, den lycka jag nu har är ofantlig och underbar!! Jag hoppas att det kan bli så även för dig <3 Många kramar
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0