På det sjätte ska det ske!

Efter att mina fina solstrålar sattes in i min livmoder bad jag om att få lägga mig och vila lite någonstans. Så de visade mig till ett angränsande rum där man antingen kunde lägga sig på en brits (som jag gjorde) eller i en vilofotölj. Min plan var att ligga där i en halvtimme innan jag skulle gå. Jag var väldigt kissnödig som det inte var helt lätt att tänka bort..
 
 
Där låg jag med händerna på min mage och pratade med de två embryona och bad dem stanna kvar och låta mig få behålla dem i minst nio månader i min mage.
 
Efter tjugo minuter kom sköterskan och sa att de snart skulle stänga, så då var det till att gå med andra ord. Innan jag gick kom läkaren tillbaka och gav mig ett graviditetstest och en spruta att ta med.
 
 
Idag, på den sjätte dagen räknat från äggplock, ska ägget fästa. Som hjälp på traven injicerade jag i eftermiddags med den spruta Gonapeptyl som jag fick från kliniken. Sprutan ska göra det lättare för ägget (äggen) att fästa. Hoppas hoppas!
J
2013-11-17 @ 19:21:24

Hoppas, hoppas, hoppas, hoppas...

Jz79
2013-11-17 @ 21:39:17

Hoppas solstrålarna boar in sig riktigt ordentligt :-)
Kramar

K
2013-11-18 @ 07:50:38
URL: http://motettliv.blogg.se

Jag blir så glad av att läsa att du fått tillbaka två fina små strålar. Hoppas så på att de lyssnar på mamma och stannar kvar i 9 månader.
Stor kram!

Svar: Tack :) :) Stora kramen tillbaka!!
Fertilitetsresa

christina
2013-11-18 @ 19:21:56

åh hoppas verkligen att de ska fästa! Tänk att man kan hålla tummarna så mycket för någon man inte känner alls.

Svar: Jag är sååå glad att du gör det Christina! TACK!! Kramar
Fertilitetsresa

Johanna
2013-11-18 @ 21:09:07
URL: http://kampenmotklockan.blogg.se

Denna sång spelade jag för vårt embryo när det satts in, för att visa att vi behövde det! Hoppas att era embryon stannar, för världen behöver dem!

"Det kom en stor svart örn, som ville flyga med dig. Hon säger det finns en röd planet som ingen rest till än.

Och under balkongen på vår lägenhet, finns en liten kattunge som inte har nån vän.

Vakna nu, världen behöver dig!



Det finns en fotboll som ingen sparkar på, det finns en krokodil som har ont i en tand.

Det finns en liten cykel, som ingen lärt sig cykla på. Det finns en stort palats som måste byggas i sand.

Vakna nu, världen behöver dig!



Det finns tusen miljarder stjärnor som ingen människa har sett, de har en hemliget som de vill viska till dig.

Det finns fjärran länder som världen har övergett. Det finns en jättetjock bok som måste skrivas av dig.

Vakna nu, världen behöver dig!



Vakna nu, världen behöver dig!"

Svar: Stannade embryot?
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0