Resumé

Ojojoj vilka spännande dagar det har varit!! Jag kan börja med att berätta att när maken var på kliniken i måndags och lämnade sitt bidrag efter äggplock fick han reda på att "det finns många ägg"! Oj vad bra! Men vad betyder det frågade jag, hur många är många ägg?? Han sa att vi skulle få reda på det tisdag eftermiddag.. Jag funderade fram och tillbaka och tänkte att 8-12 är ju mycket bra, hur många ägg tycker jag är många? Jag bestämde mig för att 11 ägg, det är många! Men det var nervöst att vänta!
 
På tisdagen tog jag tåget till Stockholm, var ordentligt orolig ett tag för att jag inte skulle komma fram i tid (pga. urspårningen). Men det gick bra, jag kom fram lite senare bara :) På flygbussen mailade jag kliniken och frågade hur många ägg som hade befruktats. På flyget, strax innan vi skulle lyfta, fick jag svaret att de har "18 befruktade ägg här"! Jösses!! Fatta 18 ägg!!! Oj vad lycklig jag var! Sms:ade maken som skickade en mängd hjärtan tillbaka  =D
 
På onsdagen (igår) började de illavarslande/realistiska tankarna ge sig till känna  Om de är så många hur är då kvalitén?! Jag mailade kliniken igen och frågade hur det har gått för våra ägg. Fick svaret att de 18 befruktade äggen hade delat sig och att det såg bra ut och att de hoppas att det fortsätter så. Kvalitén kunde de inte säga något om, utan sa att jag får vänta tills embryologen kom dagen efter (idag). 
 
Idag, torsdag, har jag inte mailat med dem innan under dagen. Tänkte det var bättre att få reda på allt på plats. Tryckte i mig sen frukost (lunchtid) på Subway och strax efter kl. 14 inleddes och avslutades "projekt drick 1 liter vatten" (Blåsan ska vara fylld så att de ser bra). Det gick bra. 
 
Det var med kissenödiga och darriga ben jag gick till kliniken... 
Maja
2013-11-14 @ 16:37:45

Varmt grattis!! Så glad för er skull!! Håller tummarna att allt gick bra under et och många embryos till frysen! Kram<3

E
2013-11-14 @ 18:03:40

Kram! Kram! Vilken spännande resa!

Mary
2013-11-14 @ 18:07:39
URL: http://dufattasmignu.blogspot.se

Vilken cliff-hanger!
Å stort grattis! Väntar med spänning på slutet!
Kram

JZ79
2013-11-14 @ 18:46:15

Ok vilken cliffhanger! Berätta mer!! Ligger uttråkad på sjukhuset å detta är det roligaste som händer i mitt liv nu.
Wow så många ägg!! :)
Kram å all lycka till er <3

Jakteneftertotallycka
2013-11-14 @ 18:53:18
URL: http://jakteneftertotallycka.blogspot.se/

Snacka om att lämna oss hängande i luften. Shit va spännande :)
Oj hjälp vilken enorm skörd!! Det är ju helt fantastiskt :) grattis till ruvningen kära du. Nu har du mina tummar och tår!!! Och hoppas att det blir ett gäng att frysa.
Stor kram

M
2013-11-14 @ 19:21:39
URL: http://varvagtilldig.blogg.se

18 befruktade, det är ju hur bra som helst:)
Vill veta mer, är så himla nyfiken:) Hoppas och håller alla tummar att du blivit ruvare till ett riktigt guldägg❤
Kram

Ullis
2013-11-14 @ 19:33:32
URL: http://blirvitre.blogspot.se/

Wow 18, vad roligt! Grattis och hoppas att kvaliteten på dem är bra. Håller alla tummar jag har! :)

C
2013-11-14 @ 20:11:57
URL: http://spyor.blogg.se

Oj, 18 ägg! Vilken donator alltså. Gud vad du låter oss vara nyfikna ;) Kram

Plockigt
2013-11-14 @ 22:05:17
URL: http://plockigt.wordpress.com

Vilken drömskörd!!! Tumhållningar & Stort lycka till :) kram

Hanna
2013-11-15 @ 07:19:21
URL: http://lifegoeson79.blogspot.se/

Åh vilket bra resultat!! Lycka till nu med ruvandet!! Kramar till dig




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0