Hi ***!

Hello my name is *** and I'm a testknarkare!
 
Ja så är det jag kan bara inte släppa det! Det här är min sista cykel innan äggdonationsbehandlingen och fastän jag bara skull vilja strunta i det så är jag där och kissar på stickorna ändå!
 
Helt ärligt så har jag siktet, fokuset och ÖNSKAN på ÄD nu. Vi har kämpat utan resultat i tre år, ÄD SKA bli vår väg till föräldraskap! Det bara måste bli så, orkar inte tänka några andra "om"
 
Men som sagt ändå tar jag med mig mina stickor och plastmuggar till vår romantiska weekend. Och självklart måste det ju bråka förr oss också: ena tester visar på Ja, det andra på Nej....
 
 
 
Hade varit bättre jag lät bli :( Men är man en junkie så är man. 
 
Hoppet är det sista som lämnar en? Eller dumheten....
Hönsamaja
2013-10-08 @ 07:27:44
URL: http://honsamaja.blogspot.se

Jag har använt samma stickor som den du har längst ner, och var också förvirrad många gånger - men det ÄR ju två streck?!!

En gång när jag satt där på toa och väntade, så läste jag lite mer på nåt papper som följt med. Där står det mycket tydligt, att det andra strecket måste VARA STARKARE, synas tydligare...

Dumt att ha det så, för ser man två streck så kickar hjärnan i gång: "två streck, två streck, två streck" och så tolkar man snabbt in en massa...

Sedan dess använder jag mest Clearblue, och litar på dem....

Och jag VET, jag testar också fortfarande... till vilken nytta...?? Svårt att låta bli.

Fokusera nu på äggdonationen!! JAG håller i alla fall mina tummar och tår (och allt jag har) för att det ska gå bra för er!!

Många kramar!!

Svar: Tack för att du hejar!! Det betyder mycket :) Många kramar
Fertilitetsresa

Mary
2013-10-08 @ 12:21:06
URL: http://dufattasmignu.blogspot.se

Denna hat-kärlek.
Jag är så glad att jag lyckats sluta. Jag är nu en glad fd testmissbrukare.
Insåg ganska snart att jag skulle bli psykiskt sjuk om jag använde testlagrets (eller motsvarande teststickor) eftersom det är en tolkningsfråga. Är det två streck så är det!
Jag litade på den glada gubben och fick god insikt i min kropp så jag visste när det var dags att börja testa.

Fortfarande nu så känner jag i kroppen när det är ÄL och tänker: ÄL. Det kommer jag säkert få dras med.

Jag hoppas så att ÄD är er väg mot ert barn.
KRAMAR

Svar: Ja jag kör på de billiga testerna tills de visar utslag och då dubbelkollar jag med CB - jag blir ju också så mycket gladare av att få ett leende tillbaka i motsats till två streck! ;) Tack för dina lyckönskningar, jag gläds med er!! Kram
Fertilitetsresa

Libra
2013-10-08 @ 22:13:09
URL: http://www.minbebis.com/blogg/libra/

De där billigare testerna är så svåra att avläsa. Man ska ju inte bara ha 2 streck utan de ska vara exakt lika starka. Oftast ser man inte det förrän de har torkat och då ska man ju egentligen inte läsa av de. Knepigt! Hoppas du får utslag snart.
Kram

Svar: Ja verkligen svårt att avgöra! Fast dagen efter fick jag min glada gubbe :) Kram!
Fertilitetsresa

Charlotta Jaakkola
2013-10-09 @ 08:47:00
URL: http://www.whiteday.se/progesteron

Hej!
Jag ber dig att läsa på om naturlig progesteronkräm, det har hjälpt många (inklusive mig själv) att bli gravida och få barn mot alla odds :)
Kram

Svar: Tack för tipset! :)
Fertilitetsresa

alexandra
2013-10-09 @ 10:08:35
URL: http://mlbloggen.blogg.se

jo, men självklart.... är väl inte så konstigt att ma blir sån, man blir lite besatt...var själv sådan ett tag :)

Svar: Ja det är svårt att låta bli...
Fertilitetsresa

Camilla
2013-10-11 @ 22:07:42
URL: http://omlivetefter.blogspot.se

Här har vi en till! Testknarkare alltså. Svårt att låta bli när man har hemma.
HTTP://omlivetefter.blogspot.se

Svar: Word! ;)
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0