Still waiting...

Jag väntar och väntar och väntar och väntar och väntar och väntar och väntar. 
 
Det hjälper inte :(
 
Börjar bli orolig! Vad händer om jag inte kan börja med Progynon i tid/som beräknat (dvs. Imorgon) kan det inte bli insättning som planerat heller då? Någon som vet??
Dustpuppy
2013-10-28 @ 07:48:44

De brukar kunna dra ut på det någon dag till, och i värsta fall gör man befruktning och fryser in embryona för en senare FET.


Du kanske har fått en cysta på ena äggstocken, inte helt ovanligt med hormonbehandling. Försök få ett UL gjort för att kolla. Ibland punkterar man dem, ibland väntar man tills de försvinner av sig själv.


/Dustpuppy

Mary
2013-10-28 @ 07:54:44
URL: http://saintmaryslog.wordpress.com

Åh, nu håller jag tummarna för dig att mensen SKA komma, så vridet det är att man ska behöva hoppas på motsatsen till vad man vanligtvis hoppas på.

Jag tänker, det är ju också individuellt hur snabbt man svarar på hormoner så det KAN ju funka med någon dags förskjutning. Vet inte riktigt hur det är tänkt att det ska funka nu, ska alltså det befruktade ägget sättas in när du har ägglossning?

Kram, och lycka till!

Svar: Visst är det komiskt att man för en gång skull VILL att den ska komma så kommer den inte??! Fast det gjorde den ju i sista stund... Tack för peppen!! Kramar <3
Fertilitetsresa

JW
2013-10-28 @ 08:23:06
URL: http://drommaromsmatt.wordpress.com

Hej vännen!

Jag har ingen aning om hur det funkar med ÄD, men i värsta fall kan de väl frysa embryona i väntan på att du är rätt i fas? Ville bara säga att jag tror min kropp har krånglat inför alla tre IVF-behandlingarna, att mensen har kommit några dagar för sent bara för att jäklas. Så jag tror det är rätt vanligt. Men jag hoppas att den kommer snarast så att ni kan köra vidare som planerat.

Vad visade testet förresten?

Stor kram!!

Svar: Ja jag anser att det hade varit värsta scenariumet för det är ju det som händer om jag inte svarar enligt planen på behandlingen. Testet var negativt och mensen kom ju i sista stund... Tack för kramen - stor kram tillbaka!! <3
Fertilitetsresa

Libra
2013-10-28 @ 09:11:26
URL: http://www.minbebis.com/blogg/libra/

Dumma mens. Kom nu då!!!
Jag hejar in den.
Kram

Svar: I Grevens tid kom den! :) Kramar till Dig!!
Fertilitetsresa

JZ79
2013-10-28 @ 14:09:15

Har den kommit idag? Hoppas ni ka. Fortsätta som planerat även om mensen är lite sen.. Skit att den inte kan komma den enda gång man faktiskt vill att den ska dyka upp!

Imorgon får vi besked om vår framtid och in det finns nått mer SU vill göra för oss. Även fått tid till psykologen, ska träffa henne nästa vecka.

Tänker på dig. kram!

Svar: Har inte hunnit kolla mailen än men hoppas att du skrivit och berättat om ert samtal där - ska kolla så snart jag kan!! Kramar
Fertilitetsresa

Crosan
2013-10-28 @ 19:07:54

När jag gjorde min första riktiga ÄD (hade bara gjort en testbehandling innan) var det precis så. Mensen kom aldrig. Jag gick på koll och på något konstigt sätt så var slemhinnan tunn ändå så jag kunde börja med behandlingen ändå som planerat!! Vad säger kliniken?

Håller alla tummar för att du får sätta igång. Vänta är värst!

Kram

Crosan
2013-10-28 @ 19:07:57

När jag gjorde min första riktiga ÄD (hade bara gjort en testbehandling innan) var det precis så. Mensen kom aldrig. Jag gick på koll och på något konstigt sätt så var slemhinnan tunn ändå så jag kunde börja med behandlingen ändå som planerat!! Vad säger kliniken?

Håller alla tummar för att du får sätta igång. Vänta är värst!

Kram

Svar: Det lät ju bra i alla fall! Kliniken sa bara att jag var tvugen att vänta... Men sen löste det ju sig :)
Fertilitetsresa

Tackan
2013-10-28 @ 19:12:21
URL: http://farhuset.blogg.se/far/

Håller tummarna att mensen kommer. Länge sedan jag kikade in adressen försvann men nu har jag hittat tillbaka . Ska läsa ikapp lite .

Svar: Välkommen tillbaka!! :) Kramar
Fertilitetsresa

JZ79
2013-11-03 @ 20:28:40

Minns inte om jag mailat dig..känns som jag gjort det men kanske skrev det här i bloggen. Livet är så konstigt nu och jag lever som i en dimma...

SU rekommenderar ÄD. Just nu är kön som bekant 2 år... Känner för tillfället ingenting, otroligt märkligt...jag brukar gråta och bryter ihop för allt å inget i vanliga fall nu är det bara tomt..
Har jag förberett mig så mycket inför beskedet om ÄD? Eller kommer allt slå ner som en bomb snart?
Känns skönt att träffa psykologen på onsdag, behöver ventilera..och gärna gråta.

Kram

Svar: Psykologen är bra! Och hon säger alltid så kloka saker som jag kan hänga upp tillvaron och frågorna på. Att acceptera ÄD är inte lätt, kan vara en livslång process. Står ni ÄDkön på SU nu? Många många kramar!!
Fertilitetsresa

JZ79
2013-11-03 @ 20:35:09

Ja, vi står i kö nu..
Just nu är det den kön som gäller. Ska operera om foten om en vecka och sen får vi se när jag repat mig om vi lyckas skrapa ihop lite pengar och söka lyckan utomlands annars inväntar vi vår plats på SU. Får se..verkar ju vara "lätt" att få tillbaka pengarna nuförtiden från FK, men just nu blir det fokus på operation och sen återstår det att se hur jag mår efter..

Svar: Det är nog klokt att ta en sak i taget! Kram :)
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0