Tro hopp och kärlek?

Under vår spahelg hade jag ägglossning. Vår sista chans innan äggdonationsbehandlingen... Hoppet när man ser den glada gubben på teststickan tänds och jag börjar tänka "tänk om?"  Så även denna gång. I två veckor går jag sedan och hoppas lite i smyg fastän att jag inser att har det inte funkat på över tre år så lär det inte göra det denna gång heller
 
Och det gjorde det inte heller:
 
 
Så nu slås modet ner. Igen. :(
 
Jag vet, jag ska inte lägga någon vikt på detta utan blicka framåt. Jag är mitt i ÄD-behandlingen nu och om en vecka börjar jag med Östrogentabletterna. Men ändå, det är så j**la irriterande att veta att det egentligen inte finns något som talar emot att vi skulle kunna bli gravida på egen hand. Fast de har ju också sagt att det inte är troligt...
 
Alla läkare har också varit eniga och mycket tydliga i att vår största chans (om man nu jan kalla 40 % som stor chans?!) att bli föräldrar är genom äggdonation. 
 
Så på något vis gäller det att hålla ihop hoppet var än vi står...
sindyrella1983
2013-10-23 @ 08:32:14

Synd att det inte lyckades denna månaden. Så klart hoppas man!
Vi har nu gjort vårt sista finansierade försök och det misslyckades.... det gör så ont och jag har svårt att hitta mig själv och min livsglädje. Men vi får ta nya tag, för ett liv utan barn känns fortfarande inte aktuellt....

Kram

Svar: Åh vad tråkitgt att höra! Usch jag förstår din sorg :( Vart söker ni er nu, hur tänker ni? Kramar i massor!!
Fertilitetsresa

plockigt
2013-10-23 @ 19:37:20
URL: http://plockigt.wordpress.com

Här kommer ännu fler "känner igen mig-kramar" till dig från mig.... <3

Svar: <3 Tack <3
Fertilitetsresa

Aa
2013-10-24 @ 08:56:42

detta är ingen kommentar för att säga att kom igen, men efter 2½ år lyckades det för oss.

inte för att det gör det enklare för er eller tröstar er, men som en av våra vänner sa: tänk på det som en trisslott- försöker man inte har INGEN chans att lyckas...

Jag tror stenhårt på Finland för er!

Svar: TACK för din pepp - den kom i rätt tid :) Kram
Fertilitetsresa

Maria
2013-10-24 @ 19:21:37
URL: http://ardetvarturnu.wordpress.com

Fy, vad tråkigt. Inte kul alls.
Efter alla år av misslyckanden för oss då vi aldrig sett ett + på stickan trodde jag på allvar att jag inte kunde bli gravid.
Jag var riktigt skeptisk till ÄD men kände att det var vår enda chans. Vi har ju känd donator och hon var superpositiv och var övertygad om att det skulle fungera men det var inte jag.
Trots min misströstan och skepiska inställning så sitter jag nu här och har testat positivt.
Tror nånstans att det här med ÄD är något som verkligen fungerar, att det är fiska ägg som ja, vet inte men för oss fungerade det.
Trodde att min negativa inställning skulle förstöra men det gjorde det ju inte heller. So far, so good! Peppar, peppar.
Önskar er all lycka och jag är övertygad om att det kommer funka!!
Massa kramar

Maria
2013-10-24 @ 19:21:38
URL: http://ardetvarturnu.wordpress.com

Fy, vad tråkigt. Inte kul alls.
Efter alla år av misslyckanden för oss då vi aldrig sett ett + på stickan trodde jag på allvar att jag inte kunde bli gravid.
Jag var riktigt skeptisk till ÄD men kände att det var vår enda chans. Vi har ju känd donator och hon var superpositiv och var övertygad om att det skulle fungera men det var inte jag.
Trots min misströstan och skepiska inställning så sitter jag nu här och har testat positivt.
Tror nånstans att det här med ÄD är något som verkligen fungerar, att det är fiska ägg som ja, vet inte men för oss fungerade det.
Trodde att min negativa inställning skulle förstöra men det gjorde det ju inte heller. So far, so good! Peppar, peppar.
Önskar er all lycka och jag är övertygad om att det kommer funka!!
Massa kramar

Svar: Skönt att höra framgångshistoria! Tack för det :) Kram
Fertilitetsresa

Suz
2019-03-10 @ 17:42:07

Förstår PRECIS hur du känner!! Det finns ju inget som säger att man inte skulle kunna bli gravid.. Man har ju liksom ägglossning varje månad..!?!? Snacka om att hoppet är det sista om överger en...;) kram

Svar: Så är det verkligen!Men nu, såhär några år i efterhand med världens finaste tvillingar vid min sida känns detta så avlägset och så betydelselöst. Idag är jag så GLAD att vi gjorde ÄD, för annars hade jag inte haft mina tvillingar och just DE är de bästa jag någonsin kan tänka mig!!
För dig känns säkert det här som avlägset från ett annat håll. Men någonstans hoppas jag att du kan läsa mina ord i förhoppning om att de ger dig tröst och förhoppning och tilltro till ÄD ♥♥
kram
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0