ÅTTA

På något vis missuppfattade jag hur många ägg vi har i frysen. Det är inte 12 ägg utan 8 ägg som fryser i Finland.
 
Nyligen fick vi ju en blankett med frågan om vi vill hyra frysplats på kliniken i Finland.
 
 
Här står det 8 embryo, så jag ringde upp kliniken och frågade om det verkligen inte var 12 som jag förstått? Hon svarade tillbaka via mail att hon kollat med embryologen och att det är 8 ägg vi har. Okej svarade jag, skickade in blanketten om att vi önskar frysplats och igår kom fakturan.
 
Men jag har ändå inte kunnat släppa det? Jag läste tillbaka i bloggen och fann:
 
"Det blev 18 (arton!) befruktade ägg   Innan embryotransfer fick jag träffa embryologen som berättade att de hade fryst in fyra ägg. Min man och jag hade sedan tidigare bestämt att vi vill återföra två embryon. Embryologen berättade att de två äggen som skulle återföras var två 2:or.

De andra (12 äggen!) ska de odla på till på lördag och se om se kan få fram blastocyter 

19 nov 2013:
Imorse ringde de från kliniken och berättade att av de äggen de odlat vidare på blev det åtta till i frysen!
Så nu har vi 12 finingar som fryser "

Det är inte så att jag tror att de gjort något felaktigt, jag ville bara reda ut missförståndet. De mailade svar till mig:
 
Du har i frysen 4 stycke dagen 3 embryo och 4 stycke dagen 5 embryo. Efter överföring våra biologist har odlade 8 embryon till dagen 5 men bara 4 av dem har varit bra till frysen.
 
Nu i efterhand har jag nog förstått hur jag missförstod.
Det blev 18 befruktade ägg. Innan embryotransfer fryste de in fyra ägg, vi återförde två ägg. Utav de ägg som var kvar odlade de vidare på. Utav de 12 äggen fick de fyra bra blastocyter som som de kunde frysa in = totalt 8 i frysen!
Jag förstod att det frystes in åtta av de tolv de odlade på, men det var åtta totalt i frysen de menade.
 
Så måste det ju vara?
 
Åtta eskimåer är fantastiskt!!
tanniz
2014-12-04 @ 21:31:31
URL: http://tanniz.bloggo.nu

Åtta är helt fantastiskt. Många kan bara drömma om ett sånt fint resultat. Sen har du använt två finfina å fått de gulligaste tvillingarna. Sen ärligt så ser jag inte dig som 12 barnsmamma utan mer som 10 :)

Svar: Haha ;)
Fertilitetsresa

Jakteneftertotallycka
2014-12-09 @ 00:49:10
URL: http://jakteneftertotallycka.blogspot.se/

Åh men 8 är ju sagolikt många. Fantastiskt!

Jag har lite dåligt samvete att jag inte kommenterat så mycket hos dig på ett tag, men jag hoppas att du vet att du ändå finns med i mina tankar. Har ju haft (och har fortfarande) väldigt mycket paus från bloggvärlden för att må bättre, och skriver bara ibland. Men jag är så glad för dina fina tvillingar.
Kram

Svar: Åh du ska INTE ha dåligt samvete - det kan du spegla tillbaka direkt till mig, för jag känner likadant inför dig <3 Jag känner såå mycket för dig och önskar dig det allra bästa!! Många kramar
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0