Andra trimestern!!

Helt otroligt att jag nu kommit in i andra trimestern!! Vilken milstolpe :)
 
Och igår kväll när jag gått och lagt mig och låg på rygg kunde jag verkligen känna magen (eftersom fettet flyter ut på sidorna då ;)! Jag har kollat bilder och filmer på andra som är i vecka 14/15 (beroende på om man räknar som barnmorskorna/apparna) och gravida med tvillingar och det har mycket större mage än jag! Jag tycker dock att jag har lagt på mig fett på magen nu när jag har varit tvungen att äta så mycket för att lindra illamåendet. Så det ligger ju utanpå, annars hade den sett ännu mindre ut. Anledningen till att gravmagen inte syns så mycket än beror på att min livmoder är bakåtlutad (detta har jag vetat i flera år) och på både min mamma och mina systrar (som också har bakåtlutande livmoder) har det tagit ända till i femte månaden innan det synts att de är gravida! Så med tanke på det och att jag väntar tvillingar så kan man både säga att jag har både mycket och lite mage! Men om jag skulle vilja så skulle det inte vara några bekymmer att dölja den.
 
Det som däremot inte går att dölja är mina enorma tuttar!! Jag har fått byta till en gammal vinterjacka då den nya inte går att dra blixtlåset över tuttarna... Vissa urringade klänningar/toppar blir vulgära i och med den enorma klyftan! Ha ha... Funkar kanske till fest men inte på kundmöte på jobbet ;)
tanniz
2014-02-04 @ 17:11:33
URL: http://tanniz.bloggo.nu

Shit vad tiden går. Andra trimestern :) grattis och hoppas att du får må lite bättre nu :)
kram

Dustpuppy
2014-02-04 @ 20:55:47

Vänta bara när de börjar kännas! Först tror man att det är gaser och sedan inser man att den där "Någon knackar på mig inifrån"-känslan nog är något helt annat...

Lustigt nog så kan det kännas rätt obehagligt med fosterrörelser, själv gillade jag inte en strykande känsla, den var riktigt weird. En mysig grej var att jag kände igen rörelser när han väl var ute och såg dem "Jaha det var det där han gjorde när det kändes så där, inte undra på att jag tyckte att han krafsade med händerna, han gör ju det nu med!".

/Dustpuppy

Svar: Åh jag lääängtar!! Tänk, två aliens!! ;) Cool berättelse om hur det var för dig! Kram
Fertilitetsresa

Sindyrella1983
2014-02-05 @ 09:27:51

Oj vad tiden går fort!!

Kram

Svar: Både och... :) Kramar!!
Fertilitetsresa

Langtarefterbarn
2014-02-05 @ 09:31:36
URL: http://langtarefterbarn.wordpress.com

Va fort det går nu! Känns som att det var igår du berättade om ditt plus. Så himla roligt för er! :) Kraam

Svar: Taaaack :) Kramar!!
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0