Livet på BB - tips på fler serier?

En sak som får mig att längta till söndagmorgnar är att kanal 5 sänder Livet på BB. Har ni sett den? Den engelska versionen av En unge i minuten.
 
Båda serierna kan man till viss del hitta på youtube och kolla på. Men har ni tips på fler serier/Tv-serier om graviditet och förlossning som man kan gitta (gratis) på nätet? Jag slukar gärna dem allihop :)
johanna
2014-02-23 @ 14:14:30
URL: http://litensresa.blogg.se

Åh nej tyvärr är det dåligt med det. :/ Men jag vill också ha bra tips, så får spana in resten av kommentarerna!

Svar: Nu har du liksom jag fått lite tips då rå! :)
Fertilitetsresa

Marina
2014-02-23 @ 15:12:34

TV4 och även systerkanalen 7an visade länge Förlossningskliniken, en amerikansk serie som jag tyvärr inte vet originaltiteln på. Den visar väl egentligen mer komplicerade förlossningar, där det oftast, men inte alltid, går bra efteråt. Så det beror väl lite på hur känslig man är, men jag som har fött två barn varav den ena förlossningen var väldigt dramatisk uppskattade att den var så verklighetstrogen. För mig var det lite som terapi att kolla på, ett sätt att bearbeta min egen förlossning. Många tvillingar är med i alla fall!

Svar: Ah spännande, den ska jag kolla upp - tack för tipset ;)
Fertilitetsresa

C
2014-02-23 @ 18:13:22
URL: http://spyor.blogg.se

Slukade alla de avsnitten på youtube och det fick mig att ha inställningen att det aldrig blir så som man tänkt sig under förlossningen. Var ganska skönt att gå in med den inställningen faktiskt :) Finns en serie på youtube som heter Gravid vecka för vecka. Är ju mer att man får ta del av deras graviditet och deras tankar men den var helt okej ändå.
Kram

Svar: Tror precis som du - det blir aldrig som man tänkt sig - på gott & ont :) Kram
Fertilitetsresa

N
2014-02-23 @ 19:11:54

Midwives finns på youtube och följer barnmorskor i deras arbete i England, 2 säsonger. Himla bra!

Svar: Åh tack, aldrig hört talas om den - spännande!! :)
Fertilitetsresa

Malin
2014-02-23 @ 19:27:48

Har ingen serie att tipsa om, däremot tipsade min favvo-bm att INTE se åtminstone serier från Usa (vet inte med engelska), för att det kan vara väldigt olikt "våran verklighet" - men du gör ju som du vill förstås :)
Lycka till med magen och dina solstrålar!

Svar: Vet du mer i detalj på vilket sätt de är annorlunda? Vore intressant att höra :) Tack för lyckönskningarna!! Kram
Fertilitetsresa

Camilla
2014-02-25 @ 19:06:51
URL: http://omlivetefter.blogspot.se

TV4 play har gamla "en unge i minuten" avsnitten. Jag slukade dem för någon vecka sedan och nu kollar jag på youtube "one every minute".
Du får gärna sammanställa de källor du hittar, är lite av en junkie jag också :)

Svar: Bra idé, jag gör en lista över tipsen och lägger ut här på bloggen :)
Fertilitetsresa

Joanna
2014-03-02 @ 08:00:58

Jag är också en junkie för förlossningstv och min absoluta favorit är en norsk serie som heter typ jordmödrene och iallafall förut fanns på nrk:s playkanal nett-tv. Den brittiska one born every minute finns på channel4 on demand, om en har en sån där anonymiseringsgrej ( finns att ladda ner) går det att titta på även i Sverige. Finns kanske fyra säsonger och sen specialavsnitt om flerbarnsfödslar mm.

Svar: Åh tack för tipsen!! :) :)
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0