Förändrade smaker och lukter!!

Ja vad jag gillar och avskyr har verkligen förändrat sig på sistone!!
 
Jag formligen avskyr alla "lukta-gott"-dofter - de vänder sig i magen på mig! Min makes parfym t.ex. Usch vad du luktar illa! säger jag varje morgon när han ska gå till jobbet. När han däremot kommer hem efter ett träningspass, luktar han helt okej... Kaffe? Bläe!!
 
Och maten? Jag äter en maträtt och det är helt okej, men sen vill jag inte äta den mer och måste byta rätt! Detta är väldigt olikt mig som i vanliga fall kan äta en och samma rätt flera daga i sträck. Och det är svårt att komma på nya maträtter hela tiden! Och det är verkligen så att om jag får förslaget att äta något så kan jag äta det eller så kan jag verkligen inte äta det! Något mellanting existerar inte. Så just nu fylls skafferiet, kylen och frysen, medan utbudet hela tiden minskar för min del...
 
Konstigt absolut :)
Camilla
2014-01-12 @ 20:43:25
URL: http://omlivetefter.blogspot.se

Hehe, samma här med lukterna. Men jag tycker allt som har en lukt luktar äckligt och starkt. Har fått något slags superluktsinne. Folks andedräkter....hua! Till och med jag luktar äckligare och jag måste duscha minst en gång om dagen.
Samma med maten. Jag vet inte förrän jag börjat tugga om det ska falla i smaken. Har dock genomsvårt för kött. Det blir mest fil och mackor som slinker ner.

Svar: Haha ja då är vi lika! Fixar inte heller riktigt proteiner. Blir mest pasta och rostebröd. Men inget är riktigt "gott"... Kram!
Fertilitetsresa

Leah / hael
2014-01-12 @ 22:09:06
URL: http://hael.blogg.se/

Ja typ spydde rakt ut så fort mannen tog på sig någon form av parfym när ja var gravid. Det var just kill dofter som va blä enligt mig :P

Svar: Haha ja allt som luktade gott innan luktar bläe nu och tvärtom :)
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0