Minuter som segar sig fram

Seriöst vad tråkigt det är att vara inlagd!! Som nu, jag kan inte sova, har varit vaken sedan 03:45. Vad ska jag göra? Jag vågar inte sätta på Tv:n för då vaknar kanske hon som jag delar rummet med? Ute i korridoren händer inget.. Så nu har jag gått ut i lobbyn utanför avd. för att surfa lite (man får inte ha telefonen på på avd.).

Blodtrycket är olika var gång de mäter, övertrycket pendlar mellan 150-180 och undertrycker har mätt 65-90 så det är helt okej. Urinen ligger stadigt på 3+ dvs. högsta värdet (inte bra) vilket syns även på blodprovet med urea på ca 500 (tror att gränsvärdet går vid 350). Men jag har inga symptom som huvudvärk, ont i magen eller så. Och de dagliga CTG-mätningarna visar på pigga bebisar! =D

Så vi får se vad som händer, jag hoppas att jag skriva ut för det är otroligt tråkig tillvaro just nu...

PS. Tack för lyckönskningar, heja-rop och pepp - ni är bäst!!

Dustpuppy
2014-07-13 @ 09:16:58

Det börjar närma sig!

Ett råd: havandeskapsförgiftning är farligt pga att man ofta känner sig helt OK. Man fattar inte att man egentligen är farligt sjuk. Blodtrycket kan stiga jättemycket helt plötsligt, så tjata inte ut dig från avdelningen. Om personalen rekommenderar att du stannar, gör det.

Jag tror att du kommer att sättas igång eller snittas inom en vecka.

Jag håller tummarna att du snart har två pigga kottar i famnen!

/ Dustpuppy

Svar: Jo du har rätt och på så vis är det skönt att vara på avdelningen, jag slipper lite av ansvaret att vara uppmärksam på symptomen då. Och nu verkar det ju som om jag kanske kan få dem fortare än vad jag trott?! ;)
Fertilitetsresa

Camilla
2014-07-13 @ 13:19:42
URL: http://omlivetefter.wordpress.com

Löjliga regler att förbjuda mobiler och datorer. Det fick man ha på Ecmo avdelningen och barningensiven, där det finns massor med känslig utrustning.
Kunde du få ha det skulle du ju kunna plugga in hörlurar och se en film :)

Svar: Eller hur? Vore ju trevligt med tidsfördriv.... :)
Fertilitetsresa

leah
2014-07-13 @ 16:50:24
URL: http://hael.blogg.se/

Jag hade min mobil på när jag var inlagd och även senare på bb.

Svar: Skönt att kunna det som tidsfördriv m m! Här får man inte det för att "det kan störa utrustningen på neo" :(
Fertilitetsresa

Crosan
2014-07-13 @ 18:10:37

Åhhh vad segt att vara inlagd! Särskilt om man inte får använda vare sig dator eller mobil... Men ändå skönt att de har koll på dig! Som någon innan skrev, havandeskapsförgiftning kan gå riktigt fort och man behöver inte känna ngt alls. Läskigt. Krya på dig! Snart är det över!!!

Svar: Tack för din fina pepp! <3 Kramar
Fertilitetsresa

Maja
2014-07-14 @ 12:08:07

Tänker på dig/er och håller tummarna!! Förstår det är långsamt och inte kul vara på sjukhuset. Men det är jättebra och viktigt att de har koll på dig och barnen:-) Jag trodde bestämt att barnen skulle komma just idag:-) Men kanske kommer de först på torsdag? Jag har tagit HCG- blodprov test idag. Jag tror inte embryona fäst den här gången heller:-( Styrkekramar till dig och Lycka till! Kram Maja

Svar: Åh nej Maja vad ledsen jag blir att höra. Är det säkert resultat? Vad har läkarna sagt? Åh tänker på dig och skickar all styrka och kärlek jag kan!! Många kramar
Fertilitetsresa

Maja
2014-07-15 @ 01:23:25

Skönt att du fått permission. Förstår att det är långsamt på sjukhuset. Lova mig att ta det lugnt och vila dig när du är hemma. Bra att de kollar upp dig ordentligt tisdag morgon :-) Jag håller tummarna!! Så spännande att de snart är här :-)

Jag har inte vågat tjuvtesta
hemma. Jag lämnade HCG-BLODPROVTEST igår måndag. Väntar svar idag tisdag. Har haft lite lätt mensvärk sista tre dagarna därför tror jag på ett negativt svar. Sänder många varma Styrke kramar till er och Lycka till!! Maja




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0