Tisdag

Uppföljning kompletteringar till Försäkringskassan: Jag hittade utdrag från min journal från Sahlgrenska som jag tror räcker till FK - det var glada nyheter! Däremot har Fertinova i Helsingfors semesterstängt och återkommer inte förrän 4 aug (min BF-dag för övrigt!), så handlingar från dem kan jag inte få på över en månad - det var tråkiga nyheter...
 
Idag ska jag träffa barnmorskan - off we (jag & bebisarna) go!!
Emelie
2014-07-01 @ 15:21:19

Det börjar verkligen närma sig nu! Vi var hos vår (min?) BM idag, jag är nu i v 17 :) Vi pratade om ev extrakontroller för ÄD och hon menade att det inte kommer vara mer än ett extra UL och igångsättning på 38+0! Jag tycker det låter så märkligt, jag visste att de inte vill att man ska gå över tiden, men varför starta tidigare än 40+0? Hon ordnade en läkartid om några veckor då jag kanske kan få bättre svar, hon visste inte mer själv. Men jag undrar om du vet (eller kanske någon annan som råkar läsa detta) vad som gäller för ÄD och igångsättning?
Kram!

Svar: Så sa min barnmorska också, att det inte var några extrakontroller vid ÄD. Men på Antenatalen visade det sig att det inte stämde, så de skickade särskilt pm från Sahlgrenska till barnmorskemottagningen som de skulle följa. Finns flera allvarliga komplikationer som drabbar ÄD-gravida mycket oftare!! Så se till att ta upp detta!! Risken för havandeskapsförgiftning är tex. 15% vanligare vid IVF-grav vid ÄD-grav är den siffran 34% så det är viktigt och allvarligt!! Ang. igångsättning vet jag inte, de har aldrig nämnt ngt om det till mig? Lycka till!! Kram
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0