Dagen D för träff

Jag har totalt glömt bort att berätta om träffen vid Kristi Himmelsfärd! För ett år sedan (tror jag det var?) gick jag ut med en förfrågan här på bloggen om andra som stod inför/i eller hade genomgått en donationsbehandling ägg/spermie ville träffas för att prata om våra erfarenheter med mera. Det var flera som svarade och det ledde till en träff i höstas i Göteborg. Efter nyår mailade jag alla som var intresserade igen om ny träff och vi bokade in en igen i Göteborg på vårkanten. Dessvärre blev jag väldigt sjuk i influensan (som höll i sig i nästan en månad) så jag kunde inte själv gå på den träffen. Så därför såg jag extra mycket fram emot träffen jag styrde upp på Kristi Himmelsfärd. Vi blev till slut fyra som kunde träffas den aktuella dagen! :)

Och vad häftigt det är och vad mycket det ger att träffa och få prata med dem som verkligen förstår och vet hur det är!! Vi stod i lite olika skeden vi fyra: jag som höggravid med tvillingar genom ÄD, en som var precis i början av sin graviditet genom ÄD, en som har fått tvillingar genom ÄD och en som nu söker sig till Finland och står i kö på SU för att få genomföra ÄD. Denna blandning gjorde att vi verkligen kunde prata om känslor/tankar inför ÄD, under och efter. Och åh vad jag hoppas att vi till slut blir en lite föräldra-barn-grupp!! :)

Jag hoppas även att de andra intresserade håller i och kan vara med på nästa träff som planeras till hösten, för det är berikande att vara i olika skeden. Jag slogs av hur mycket jag glömt (förträngt?) under själva behandlingstiden! Jag kommer inte ihåg mediciner jag tog eller tidsperspektiven och en hel del annat? En känsla som är överväldigande i detta sammanhang är hur otroligt tacksam jag är för att jag är där jag är idag – gravid med mina älskade och otroligt efterlängtade barn!!! ♥♥ För usch och fy vad mycket bedrövelse, sorg och maktlöshet vi har gått igenom på vår resa :(

Ni som funderar på att styra upp, eller gå med på träff och träffa andra i liknande situation kan jag verkligen rekommendera er att göra det! Det ger otroligt mycket och den värme man får och även kan ge andra är ovärderlig :) :)

Emilie
2014-06-12 @ 18:28:32

Svårt att föreställa sig hur mycket ni gått igenom men jag upplever dej som en mycket stark människa. En klok förälder!

Svar: Tack för dina fina ord <3 Jag har mailat dig idag! Kram
Fertilitetsresa

JZ79
2014-06-12 @ 20:43:31
URL: http://jz79.wordpress.com

Det var en härlig dag!! Lär mig så mycket av er :) Kram

Svar: <3
Fertilitetsresa

tvillingmamman Emma
2014-06-12 @ 22:14:23

Det var en mycket trevlig träff. Det är så roligt att få lära känna er alla som har gått igenom/ skall gå igenom äggdonation.

Svar: Ja verkligen :) Nu ser vi till att hålla kontakten!! Kramar
Fertilitetsresa

Millis
2014-06-13 @ 07:23:52

Det är fantastiskt att ni kunnat träffas och prata om allt, nån som är i samma situation, som framför allt förstår en. Sånna vänner vill man ha :-) man vill ju inte vara ensam. Hoppas ni håller kontakten och vem vill inte ha någon speciell vän som verkligen bryr sig, som kan ge de där bra råden, finnas där alltid/ det behöver alla. Jag säger bara lycka till alla ni :-) tillsammans är vi starka

Svar: <3
Fertilitetsresa

Caroline
2014-06-13 @ 18:19:04

Åhh vad underbart. Jag har själv letat efter personer som gått igenom samma ska och skulle gärna vilja vara med på någon träff. Vi gjorde äggdonation i Åbo okt 2013 och väntar nu vårt första barn. Helt underbart!! Jag önskar att ni alla som kämpar fortsätter kämpa. Det är värt det när man väl kommer över på andra sidan av alla sorg och all kamp. Ingen kan förstå detta som själv bara fått barn lätt som en plätt.
Caroline

Svar: Grattis till graviditeten!! Då ligger du en månad före mig då :) Vill du haka på i vår grupp?
Fertilitetsresa

Caroline
2014-06-14 @ 15:53:38

Ja gärna!! Det hade varit jättekul!!

Svar: Då ska jag försöka komma ihåg det när jag bjuder in till nästa träff i höst :) Kram
Fertilitetsresa

Vargmor
2014-08-31 @ 23:17:49

Så skönt att kunna prata med andra som förstår och varit med om samma känslor och erfarenheter. Det betyder så mycket med stöd och att få dela med sig av sina erfarenheter. Följde dina inlägg på Familjeliv tidigare med stort intresse då vår resa liknade er på många sätt. Vi står i den långa kön till Sahlgrenska för ÄD men har vänt oss till Fertinova i Helsingfors under tiden. Planerad ET är om en vecka 8/9. Spännande och äntligen hoppfullt efter så många års längtan. :)

Svar: Hej! Förlåt mitt sena svar (men jag har giltlig anledning! ;) ) Roligt att höra att du följt mig, jag hade personer att följa på min resa som låg snäppet före mig och det betydde mycket :) Men du! Nu är det ju jättespänande ju! Blev det embryotransfer 8/9? Hur gick det?? Berätta!! Kramar
Fertilitetsresa

Vargmor
2014-09-21 @ 11:50:55

Hej! Vi åkte till Helsingfors 7/9 och dagen efter flyttade ett litet pyre in hos mig. Imorgon är vår officiella TD men jag tjuvtestade imorse på RD 13 och fick för första gången någonsin se ett fint +. Jag testade också med ett Clearblue Digital. Känslan när ordet GRAVID dök upp i rutan var fantastisk. :) Det är väldigt tidigt än så jag är fortfarande försiktigt positiv, men det är jätteskönt att ha kommit så här långt. Vi har aldrig tidigare nått så långt som till återföring. Om testet imorgon bitti också visar positivt ska jag maila till Fertinova och meddela den positiva utgången. Hur är det med dig? Fullt upp med tvillingarna gissar jag... :) Kramar

Svar: Åh vad GLAD jag blir att läsa detta!! Åh jag har good feeling :) :) Heja Pyret håll i dig nu!! Jajamen här är det fullt upp, men ack så underbart <3 Många kramar!!
Fertilitetsresa

Vargmor
2014-09-22 @ 20:15:11

Tack så mycket för lyckönskningarna! Det värmer :)

Svar: Såklart! Vi hejar ju på varandra :) Kram
Fertilitetsresa

Vargmor
2014-09-27 @ 18:32:55

Gjorde HCG-blodprov i onsdags, vecka 5+0 som också visade ett positivt resultat. Njuter lite av ett visst illamående på eftermiddagar och kvällar. :) UL inbokat om 1 1/2 vecka. Hoppas så innerligt att få se ett hjärta slå då. Kram

Svar: FANTASTISKT!! Du ska se att detta går bra!! Åh vilken dag är ul? Jag gladdes också åt illamåendet i början för det gjorde att jag kände mig säker (kunde ju inte DÅ veta att jag skulle fortsätta att ha illamående i 30 veckor till! ;)) Håller tummar och tår så de blir blå!! :) Kramar
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0