FK-kontakt

Igår ringde de upp mig från Försäkringskassan och jag fick ställa alla mina frågor - jag hade ganska många! Men nu känns det faktiskt bättre. Först och främst så fick jag uppskov att komma in med kompletteringarna en månad senare "på grund av semestertider". De var förvånade över att det skulle ta tid för SU att skicka journalkopior då de enligt lag "skyndsamt skall lämna dem", ja ja vi får se hur det går med det.. Jag undrade vad som händer om jag inte kan ge dem alla handlingar i tid, om det är ett avslag som består. Men det gör det tydligen inte utan att jag kan ansöka igen om jag tillför nya handlingar till ansökan.
 
Jag sa att jag dock hoppas att det inte ska vara några problem då jag faktiskt står i kö för att utföra behandlingen här i Sverige. Och det höll hon med om, när hon fått in alla handlingar ringer hon upp mitt landsting och det viktigaste då är att hon får varet att jag har behandlingar kvar. Och det har jag ju. Så förhoppningsvis *fingers crossed' får vi tillbaka åtminstone en del av våra pengar!
 
För er som berörs av detta, läs kommentarerna i förra inlägget för mer tips! Tack för er som kommenterar och på så vis hjälper andra i liknande situation!! :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0