Svullnader som gör ont

Idag har jag haft återbesök hos arbetsterapeuten ang. Karpaltunnelsyndrom. Och ja, det är inte bättre men lyckligtvis heller inte sämre. Jag har ju fått skydd som jag ska ha på mig när jag sover nattetid, problemet är att jag tar av mig dem i sömnen. Och det kan jag ju inte direkt göra något åt? Men jag gör det inte varje natt och jag tar inte alltid av mig båda skydden. Jag vet heller inte när jag gör det på natten, hmm....
 
Så lösningen nu blir att jag börjar använda dem mer även på dagarna, för att kompensera att det inte blir hela nätter som jag har dem på. Det är inte kul att ha ont i händerna, men jag vet ju vad det beror på och det kommer ju sluta när väl barnen kommer (kanske runt en månad efter födelse?). Så det är bara att vara tålmodig och vänta ut tiden.
 
Fötterna är också rejält svullna fastän jag använder stödstrumpor all vaken tid. Nu har jag fått ordentligt ont under fötterna/i fotsulan. Provar att använda mina eccosandaler inomhus och hoppas att det ska avlasta något. Smärtan i fötterna är värre än den i händerna plus att det är svårt att avlasta fötterna vilket jag lättare kan göra med händerna.
 
Men som sagt, det är övergående och jag tycker ändå att detta är lättsamma komplikationer. Mitt motto hela graviditeten är att om det är jag som får besvären/komplikationerna så är jag nöjd - vore såå mycket värre om jag skulle behöva oroa mig för bebisarna. Men det verkar nöjda i magen :)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0