Sängläge!

Alltså jag hade inte riktigt tänkt att influensa kunde vara farligt för bebisarna, visst hade jag funderat på hur de påverkas men jag trodde inte det kunde vara farligt? Min plan var att fråga om detta när jag skulle träffa barnmorskan för att lyssna på hjärtljuden i eftermiddag. Så jag blev (som tur var!) rädd över Dustpuppy's och C's kommentarer om att ta det på allvar och söka för det asap! (Tack tjejer!!)
 
Så jag ringde till 1177 och de sa åt mig att ringa min barnmorska på en gång. Så jag ringde barnmorskemottagningen sim tyckte att jag skulle ringa till Antanatalen. Där fick jag prata med en barnmorska som skulle ringa upp igen efter att hon pratat ned en doktor. Hon ringde efter fem min och sa att jag fått tid på infektionsmottagningen om 40 min!
 
Så jag kastade mig in i duschen (kände mig väldigt ofräsch efter ett ha svettat ut febern efter att jag tagit Alvedon) och sedan skjutsande maken mig till sjukhuset. Där blev jag väl mottagen och undersökt på en gång, tog prover och fick träffa läkaren. 
 
Influensa som satt sig framförallt på luftrören är den troliga diagnosen. Så nu har jag fått antibiotika och stränga regler att vila och inte vistas bland folk. Innan jag gick kom en förlossningsläkare och kollade att bebisarna mådde bra, det gjorde de :) Om jag blir bättre nu så kommer jag bli kallad på extra ultraljudskontroll inom två veckor. Blir jag sämre ska jag komma in akut. 
 
Såhär i efterhand känns det bra, men  oron ska visst aldrig lämna en helt? Jag börjar visst bli förälder inte sant? ;)
Tackan
2014-03-17 @ 19:16:47
URL: http://farhuset.blogg.se/far/

Men nu blir jag lite nojjig. Är det febern som gör att det kan vara farligt för bebis ?
Är själv genomförkyld, snorig, hostig slemmig i bröstet seg och trött men ingen feber. Har inte haft en tanke på att det skulle kunna vars farligt??

Va skönt att de kollade upp så noga :-)

Svar: Vet inte riktigt vad det är som är så farligt? Men gravida, äldre och personer med astma/andningsbesvär är riskgrupper och bör vaccineras innan och med antibiotika om de blir smittade. Jag fick ta en kur med Tamiflu
Fertilitetsresa

Jessica - Mamma Till Prinsessan Molly
2014-03-17 @ 20:07:12
URL: http://jessicasjosten.vimedbarn.se

Usch stackare - men vad bra att du kollade upp det oh förhoppningsvis blir det bättre snart igen! Krya!

J
2014-03-17 @ 21:05:08

Skönt att höra att du fick komma dit så snabbt!

JZ79
2014-03-17 @ 21:19:29
URL: http://jz79.wordpress.com/

Vilken tur du ringde och bra att du fick hjälp så snabbt!!
Vila mycket och krya på dig <3

C
2014-03-18 @ 06:13:23

Skönt att höra! Det är pga man är högriskgrupp som gravid som man alltid ska ta influensavaccinet... http://www.nbcphiladelphia.com/news/health/Pregnant-Woman-Dies-From-Flu-247145481.html
Krya på dig!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0