Två ♥♥-slag

Alltså jag försökte ta det lugnt och inte noja över att jag inget känner. Men så vid lunchtid fick jag notis från min app från 1177 (som ju ska vara den infon man ska kunna lita på), där stod det bland annat att "De flesta känner att fostret rör sig vilket brukar kännas extra bra om du tidigare har haft svårt att tro att det verkligen finns ett barn där inne." Det blev avgörande för mig, min oro tog ny fart och jag kunde inte tänka på något annat. Så jag ringde och fick tid på MVC.
 
Fick träffa en jättegullig barnmorska som absolut förstod min oro. Men när jag låg där på britsen så bröt jag ihop och kunde inte längre hålla tillbaka tårarna, all rädsla sköljde över mig. Men hon var som sagt jättegullig och sa att det var inte alls konstigt att jag var orolig och att jag när som helst får komma till dem!
 
Så satte hon dopplern mitt på magen och då kom det hjärtslag på en gång, vilket hon poängterade. Hon "avläste" hjärtslag brett isär på högra respektive vänstra delen av magen (långt ut på sidorna) och sa sedan att hon var säker på att de var två olika hjärtslag och att allt lät bra :)
 
Sååååå lätttad :) :)
JZ79
2014-03-04 @ 11:17:40

Va bra att du ringde mvc! Fantastiskt att få höra 2 hjärtljud. Det kommer gå så bra detta, men gör som Bm sa och kontakta dom om du känner oro.
Kram!

Tackan
2014-03-04 @ 12:14:41
URL: http://farhuset.blogg.se/far/

Va bra att du ringde! Och va skönt att det gick bra.

vår långa resa
2014-03-04 @ 15:38:07
URL: http://varlangaresa.blogg.se

Åh vilken lättnad det måste ha varit ♥
Kram

Jeanette
2014-03-04 @ 16:32:29

Så härligt! Fick också höra vår bebbe idag så nu kanske jag kan vara lugn till UL :)

Anonym
2014-03-04 @ 18:56:05

Braaaaaa! Och så underbart o höra att allt är bra! Blir glad! Kram

JW
2014-03-04 @ 20:03:33
URL: http://drommaromsmatt.wordpress.com

Åh vad skönt att höra vännen! Tycker det var klokt att kontakta BM för att få kolla upp det, onödigt att gå och oroa sig så mycket. Kram till dig!

C
2014-03-04 @ 22:10:39
URL: http://spyor.blogg.se

Åh vad underbart! Vilken lättnad :) Kram

M
2014-03-05 @ 09:23:14
URL: http://www.varvagtilldig.blogg.se

Åh vad skönt att allt såg bra ut. Det är verkligen en lättnad att få lyssna på hjärtslagen. Hoppas de kommer igång och bökar runt där inne snart för då känner man sig lite lugnare<3
Kram

Langtarefterbarn
2014-03-05 @ 19:17:25
URL: http://langtarefterbarn.wordpress.com

Va skönt att höra att det såg bra ut! Två små hjärtan pickar på där inne!
Jag fick ett tips om man inte har känt bebisen. Lägg dig på mage på golvet. Inte hårt eller så men då kommer du garanterat känna om det är tarmar som rör sig eller om det är en bebis eller två. :)
Kraaam




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0