Hur ska man kunna veta?

Den senaste veckan (i synnerhet) har jag kunnat känna bebisarna i magen tydligt och flera gånger om dagen. Nu är det inga små buffar längre utan ordentliga sparkar - och jag älskar det!! Jag håller handen på magen och känner sparkarna ännu mer ibland syns det till och med utanpå :)
 
Men nu är det ju såhär, börjar jag förstå/inse, att jag alltid oroar mig för något! Så när jag väl känner sparkar från ena tvillingen blir jag orolig och tänker, när kände jag senast av den andra? För det är väldigt sällan som de sparkar samtidigt.
 
Så aldrig att jag är nöjd och aldrig utan att jag oroar mig för något?! Men hur sjutton ska jag med säkerhet kunna veta om jag känner båda bebisarna varje dag? Det står ju i gravidkalendrarna att det är bra om man lär sig sitt barn rörelsemönster så att man kan känna om något förändras. Men om man har TVÅ i magen hur ska man då kunna veta?
ZtorZillen
2014-05-08 @ 21:12:13
URL: http://www.ztorzillen.blogg.se

Känner du någon bekant som har fått tvillingar? Eller läser du ngn blogg om det? Borde ju finnas mycket info online, tänker jag...

Svar: Näe faktiskt inte? Men jag ska snart få göra det, då sjukhuset bjuder in till "Tvillingträff" :) De tvillingbloggar jag har hittat är antingen inte aktiva längre eller i en helt annan fas än jag.. Men jag letar vidare! :)
Fertilitetsresa




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fertilitetsresa.blogg.se

Jag och min man var ofrivilligt barnlösa i flera år, jag har mycket lågt AMH-värde ( 0,2 ) . Vi lämnade hormonbehandlingar, missfall och misslyckade ivf:er . Genom äggdonationsbehandling i Finland fick vi sommaren 2014 våra älskade tvillingar!! Nu hoppas vi att en av snöflingorna i frysen ska ge oss ett syskon ♥ ♥ ♥

RSS 2.0